راهیابی فیلم « بَلین » به جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کُردی برلین

سه شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰ 533 0
راهیابی فیلم « بَلین » به جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کُردی برلین فیلم کوتاه «بَلین» به کارگردانی «اصغر لایی» و تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوان کرمانشاه به بخش مسابقه اصلی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کُردی برلین راه یافت.

به گزارش تجارت بان، یازدهمین دوره جشنواره فیلم های کُردی برلین با هدف گرامیداشت، تشویق و حمایت از فیلمسازان جوان کُرد در تاریخ ۱۴ الی ۲۰ اکتبر (۲۲ الی ۲۸ مهر) برگزار خواهد شد که در آن آثار فیلمسازانی از کردستان عراق، ایران، ترکیه، سوریه  و فیلمسازان اروپایی با موضوعیت فرهنگ و اقوام کُرد به نمایش در می آیند.

 

فیلم بَلِین به دردهای مشترک بشر اشاره می‌کند؛ خانواده ای مرزنشین، داغدار درگذشت مادرشان هستند و جنازه مادر به دلایلی مجوز دفن نمی‌گیرد که در این میان ویژگی‌های مشترک افراد درگیر در ماجرا رخ عیان می‌کنند.  این فیلم فیلم پیش از این حضور، در جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران و جشنواره فیلم فجر هم حضور داشت.

 

در این جشنواره علاوه بر بخش های رقابتی، کارگاه های متنوعی نیز برگزار می گردد که محفلی برای تبادل نظر در مورد جوامع کُردی و فضایی برای ملاقات ها و بحث های چند فرهنگی ایجاد می کند.

 

لایی، تصویربردار، کارگردان و مدرس انجمن سینمای جوان کرمانشاه است که با فیلم بَلین کاندید بهترین فیلمبرداری از جشنواره فیلم تهران هم شده بود؛ وی کارشناس ارشد روانشناسی بالینی است که از سال ۱۳۸۶ با طی دوره آموزشی سینمای جوان کرمانشاه به عضویت این مرکز درآمد و تا کنون مدیریت فیلمبرداری بیش از ۳۰ عنوان مجموعه مستند و فیلم کوتاه را برعهده داشته است.

 

در این فیلم تدوین و صداگذاری با سیامک سلیمانی، مدیر تولید ابوالفضل عزیزی، دستیاران تصویر محمد مهدوی، پوریا فرهادی و حسین شاهیان نطنزی، صدابردار مهرداد بنکداری، جلوه های ویژه محسن لائی، اصلاح رنگ و نور امیرحسین خوشبین، عکاس حسین خزایی، طراح صحنه حمیده رسولی، دستیار صحنه و لباس قدسیه خاک، گریم موسی تابش و حبیب نوروزپور، برنامه ریز محمد قسیمی و جمیل نصیری و منشی صحنه را هم هستی یوسفی بر عهده داشته است./ایرنا،

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه