صادرات از مرز مهران به عراق؛ 914 هزار تن

چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ 470 0
صادرات از مرز  مهران به عراق؛ 914 هزار تن در شش ماهه اول سال جاری بیش از 466 میلیون دلار کالا از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است که از لحاظ وزنی 178 درصد و از لحاظ ارزش 155 درصد رشد نشان می دهد.

به گزارش تجارت بان، روح الله غلامی مدیرکل گمرکات استان ایلام به اقلام صادراتی مرز مهران در مدت یاد شده از مرز مهران اشاره کرد و افزود: مهم ترین اقلام صادراتی در مدت یاد شده شامل مصالح ساختمانی، میوه و تره بار، محصولات پلاستیکی،محصولات پتروشیمی، صنعتی، شیشه و جام و محصولات فلزی بوده است.

 

وی به میزان مجموع صادرات کالا از مرز مهران در سال گذشته اشاره و اظهار داشت: یک میلیون و 60 هزارتن  به ارزش 553 میلیون دلار از مرز بین المللی مهران به کشور عراق صادر شده است

 

مدیرکل گمرکات استان ایلام با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه 146 هزار تن انواع محصولات کشاورزی به ارزش 47 میلیون دلار از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است،گفت: روزانه کامیون های حامل کالای صادراتی و بازرگانی از مرز بین المللی مهران پس از تشریفات گمرکی به کشور عراق صادر می شوند که تمامی این کامیون ها قبل از خروج از مرز بازرسی شده در صورت برخورد با موارد مشکوک این موضوع در دست بررسی قرار خواهد گرفت.

 

غلامی به میزان محصولات کشاورزی در سال گذشته از مرز مهران اشاره کرد و افزود: سال گذشته بیش از 125 هزار تن انواع محصولات کشاورزی و صیفی جات به ارزش 55 میلیون و 687 هزار دلار از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

 

وی اظهار داشت: در ایام اربعین امسال  نیز کارکنان گمرکات استان در سه شیفت مختلف ضمن انجام تشریفات گمرکی مواکب و خودروهای خدمات رسان در جهت اعزام به عراق، با تجهیز سالن مسافری پایانه به ایکس ری ، نسبت به بازدید از کالا و چمدان های همراه مسافرین اقدام می کنند./موج

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه