فستیوال عباس کمندی در هولیر برگزار شد

چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ 812 0
فستیوال عباس کمندی در هولیر برگزار شد در هولیر مکانی را بنام هنرمند عباس کمندی نام گذاری خواهیم کرد.

به گزارش تجارت بان،عصر سه‌شنبه، ٢٧ مهرماه، موسسە رسانه‌ای باس، با هدف تمجید از جایگاه هنری استاد عباس کمندی، فستیوالی تحت عنوان "عباس کمندی، استاد هفت هنر" را در سالن "روشنفکری" شهر هولیر، برگزار کرد.

 

در این فستیوال، نماینده مسرور بارزانی نخست‌وزیر اقلیم کردستان، استاندار هولیر و چندین وزیر کابینه نهم حکومت اقلیم کوردستان و نمایندگان سازمان‌های رسمی و نیز تعداد زیادی از هنرمندان و همچنین خانواده هنرمند عباس کمندی حضور داشتند.

 

در ابتدای این نشست برهم علی، نویسنده و روزنامه‌نگار و رئیس موسسە رسانه‌ای باس، ضمن خوشامدگویی به حاضرین در سخنانی به جنبه‌های هنری، ادبی و روشنفکری هنرمند عباس کمندی اشاره نمود و گفت: "عباس کمندی علاوه بر آنکه در چندین زمینه هنری استاد تمام بود همزمان نویسنده، گوینده، ترانه‌سرا، نقاش، شاعر، محقق و فرهنگنویس دلسوز ملت کورد بود و می‌توانیم او را استاد ١٤ هنر نام ببریم".

 

در بخش دیگری از این نشست، امید خوشناو، نماینده نخست‌وزیر اقلیم کردستان و استاندار هولیر، جایگاه هنری استاد عباس کمندی را ارزشمند خواند و با اشاره به وضعیت فرهنگی شهر هولیر، پایتخت اقلیم کردستان، آنرا "شهر همزیستی همگان و کوردهای سایر بخش‌های کردستان" دانست و قول داد که مکانی در این شهر بنام عباس کمندی نامگذاری شود.

 

در ادامه این فستیوال مستندی از زندگی و آثار و جایگاه هنری عباس کمندی که توسط شبکه‌ خبری کردستان ٢٤ آماده شده بود، منتشر شد. سپس از تصویر عباس کمندی توسط استاندار هولیر و سرور کمندی، همسر عباس کمندی رونمایی شد و چندین شمع نیز به یاد این هنرمند بزرگ کوردستان توسط حضار روشن شد.

 

  در بخش دیگری از فستیوال مذکور، جایزه ویژه "عباس کمندی استاد هفت هنر" از سوی برهم علی، نویسنده و روزنامه‌نگار و رئیس سازمان رسانه‌ای باس، به همسر عباس کمندی تقدیم شد.

 

همچنین اهدائی و دسته گل‌های ویژه از سوی افراد و وزارتخانه و سازمان‌های رسمی به خانواده عباس کمندی اهدا گردید.

امتیاز مطلب: 100%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه