فراهم شدن زمینه صادرات محصولات ایرانی به عراق

شنبه ۱ آبان ۱۴۰۰ 420 0
فراهم شدن زمینه صادرات محصولات ایرانی به عراق رئیس سازمان ملی استاندارد ایران از مهیا شدن زمینه های لازم برای صادرات محصولات ایرانی به ویژه خودرو، میلگرد و مصالح ساختمانی به کشور عراق خبر داد.

به گزارش تجارت بان،رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در سفری دو روزه به استان کردستان، ضمن نشست با استاندار و مسئولان استانی، از گمرکات، مرز باشماق مریوان و سیرانبند بانه بازدید کرد.

 

غلامرضا شریعتی، رئیس سازمان ملی استاندارد کشور در این سفر با بیان اینکه همه ما موظفیم با تمام توان در راستای اجرای وظایف و مسئولیت‌های قانونی، شرایط تجارت را تسهیل کنیم تا شرایط اشتغال برای این استان بیشتر فراهم شود، گفت: باید شرایط حضور بخش خصوصی در عرصه‌های مختلف ایجاد شود.

 

وی افزود: سازمان ملی استاندارد به عنوان نهاد حاکمیتی به نظارت هر چه دقیق تر بپردازد و این امر در استان‌ها اجرایی شود.

 

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به فعالیت‌های اقتصادی استان بر ایجاد زمینه مناسب برای تجارت و تسهیل فرآیند واردات کالا در مبادی ورودی تاکید کرد و گفت: ایجاد اشتغال در استان نیازمند عزم همگانی است.

 

وی تصریح کرد: باید برای به‌کارگیری نیرو متخصص در زمینه صادرات و واردات، منابع مالی لازم تامین شود.

 

شریعتی با اشاره به سفر اخیر خود به عراق گفت: در این سفر در زمینه صادرات محصولات ایرانی به ویژه خودرو، میلگرد و مصالح ساختمانی به نتایج خوبی دست یافتیم که امید است این مذاکرات به توسعه تجارت در این منطقه منجر شود.

 

رئیس سازمان ملی استاندارد به روزرسانی و تجهیز آزمایشگاه‌ها را ضروری دانست و یادآور شد: برای انجام تست‌های مختلف باید آزمایشگاه‌های مجهز و متناسب با نیاز استان تهیه و ایجاد شود.

امتیاز مطلب: 100%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه