نمایشگاه توانمندی‌های ایران در موصل

دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ 397 0
نمایشگاه توانمندی‌های ایران در موصل نمایشگاه توانمندی‌های ایران در موصل با محوریت کرمانشاه برگزار می‌شود.

به گزارش تجارت بان، دبیرکل اتاق کرمانشاه با اشاره به برپایی نمایشگاه  اختصاصی توانمندی جمهوری اسلامی ایران در موصل با محوریت کرمانشاه ، این نمایشگاه را فرصتی مغتنم برای حضورت شرکت‌های ایرانی و خصوصاً شرکتهای تولیدی استان دانست.


داریوش پناهی در نشستی که به منظور هماهنگی برای برپایی نمایشگاه موصل عراق برگزار شد، اظهار کرد: مقرر است این نمایشگاه با مجوز از سازمان توسعه تجارت ایران، 9 تا 12 آذر ماه در موصل برگزار خواهد شد.


وی از نمایشگاه توانمندی‌های ایران در موصل  به عنوان یک رویداد بازاریابی مهم یاد کردکه شرکت‌های توانمند استان و کشور می‌توانند با حضور در این نمایشگاه تولیدات خود را در بازارهای بین‌المللی به نمایش بگذارند.


دبیرکل اتاق کرمانشاه معتقد است، واحدی موفق و پایدار است که بتواند وارد بازارهای خارجی شود و بخشی از تولیدات خود را صادر نماید.


پناهی سپس به بررسی جزئیات این نمایشگاه پرداخت و عنوان کرد: مجوز این نمایشگاه از سازمان توسعه تجارت اخذ شده و اتاق‌های بازرگانی، کنسول گری ایران در اربیل، استانداری موصل، وزارت تجارت عراق و ... در برپایی آن همکاری دارند.


وی فضای در نظر گرفته شده برای این نمایشگاه را حدود دو هزار مترمربع اعلام کرد که پذیرای 100 تا 120 شرکت ایرانی می تواند باشد.


به گفته دبیرکل اتاق کرمانشاه، عمده رسته‌های مورد نظر برای حضور در این نمایشگاه دیده شده شامل مصالح ساختمانی، مواد غذایی، پوشاک، لوازم خانگی و فرش، نفت و پتروشیمی، خدمات فنی و مهندسی و IT در نظر گرفته شده است.


پناهی از پیگیری برای اختصاص یارانه مناسب برای حضور شرکت‌ها در نمایشگاه هم خبر داد و افزود: تلاش شده تا حد امکان هزینه حضور شرکت‌های استان در نمایشگاه کاهش یابد.


وی برپایی این نمایشگاه را فرصتی مناسب برای حضور گسترده شرکت‌های تولیدی استان دانست و اضافه کرد: برنامه‌ریزی برای انجام تبلیغات برای نمایشگاه نیز انجام شده است.


دبیرکل اتاق کرمانشاه از بازار موصل به عنوان بازار مهم کشور عراق یاد کرد و با بیان اینکه موصل دومین شهر بزرگ عراق بعد از بغداد است، افزود: این شهر بواسطه موقعیت ویژه خود از بازرگانان و فعالین اقتصادی توانمندی برخوردار است./اتاق بازرگانی کرمانشاه

امتیاز مطلب: 100%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه