شرایط تردد از مرز پرویزخان

سه شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ 545 0
شرایط تردد از مرز پرویزخان با تصمیم ستاد ملی کرونا محدودیت رفت و آمد از مرز پرویزخان برداشته شده و از اول آبان‌ماه تردد در مرز عادی شده البته تردد در این مرز دارای شرایطی است.

به گزارش تجارت بان، فرماندار قصرشیرین گفت: برای تردد مسافران در مرز پرویزخان و عراق داشتن تست منفی کرونا و کارت واکسن از شرایط اصلی است.

 

مرادعلی تاتار، فرماندار قصرشیرین در این خصوص گفت: به خاطر ویروس منحوس کرونا تمام مرزها از جمله مرز پرویزخان بر روی مسافران بسته شده بود.

 

وی ادامه داد: البته این مرز به طور ۱۰۰درصد بسته نشد؛ پرویزخان تنها مرزی بود که رفت و آمد برای افراد خاص هم‌مانند دانشجویان، تجار و... طی یک‌سری مکاتبات انجام می‌شد.

 

فرماندار قصرشیرین یادآور شد: با تصمیم ستاد ملی کرونا محدودیت رفت و آمد از مرز پرویزخان برداشته شده و از اول آبان‌ماه تردد در مرز عادی شده البته شرط ورود مسافران به کشور تزریق دو دُز واکسن و تست پی‌سی‌آر منفی است؛ در غیر این صورت اجازه ورود ندارند در مقابل عراق هم این کار را انجام می‌دهد.

 

وی گفت: در نقطه صفر مرزی نماینده وزارت بهداشت مستقر است که اول دستورالعمل‌های بهداشتی بررسی و بعد گذرنامه اجازه ورود می‌دهد.

 

تاتار با بیان اینکه در حال حاضر مرز مشکلی ندارد و همانند گذشته رفت و آمد عادی است، گفت: از اول آبان‌ماه تردد در مرز پرویزخان عادی شده و روزانه به طور میانگین ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر تردد دارند به طوریکه در روز گذشته ۲۵۰ رفت و ۲۷۰ ورود داشتیم.

 

طبق آخرین اخبار منتشر شده طی هفته گذشته ابتلا به ویروس کرونا در جهان ۳۵ درصد بیشتر شده است.

 

آنگونه که از تازه‌ترین اخبار برداشت می‌شود، دلتا پلاس کم‌کم چتر خود را در کشورهای مختلف باز کرده و زنگ خطر را نیز برای ایران به صدا در آورده است.

 

دکتر زالی، فرمانده ستاد مبارزه با مقابله کرونا تهران هشدار داده، که اگر مرزها کنترل نشود قطعا دلتا پلاس وارد کشور خواهد شد.

 

دلتا پلاسی که قدرت انتقال آن ۲۰ درصد بیشتر از گونه دیگر ویروس‌ها است، ویروسی که ابتدا از هند شروع شده و بعد به آمریکا و انگلیس رفته و حالا سر از روسیه، ترکیه، هفت ایالات آمریکا و مالزی هم در آورده است.

 

اخیرا وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری هم در هشتاد و ششمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا اقدام به تدوین و تصویب شیوه نامه‌ای با عنوان حضور گردشگران در ایران کرده که از اول آبان‌ماه هم اجرا شده؛ براساس آن در کنار مرزهای هوایی ۱۵ مرز زمینی کشور به روی گردشگران خارجی باز شده است.

 

مرز پرویزخان استان کرمانشاه یکی از ۱۵ مرز زمینی کشور است که به روی گردشگران خارجی باز شده است، البته با وجود بیماری کرونا ورود گردشگران خارجی شرایط و ضوابط خاصی دارد./فارس

 

امتیاز مطلب: 100%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه