اعلام آمادگی برای رونق واردات از پرویزخان و خسروی

سه شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ 406 0
اعلام آمادگی برای رونق واردات از پرویزخان و خسروی ناظر گمرکات استان کرمانشاه از رشد هفت درصدی صادرات کرمانشاه در هفت ماهه امسال خبر داد و گفت: آماده واردات کالا از دو مرز خسروی و پرویزخان هستیم.

به گزارش تجارت بان، بختیار رحمانی‌پور در نشست خبری امروز (18 آبان) از صادرات یک میلیارد و 436 میلیون دلاری از مرزهای کرمانشاه در هفت ماهه امسال یاد کرد و گفت: رشد هفت درصدی صادرات آن هم در شرایط کنونی تحریم ها بیانگر تلاش فعالان اقتصادی است.

 

به گفته این مسئول، در هفت ماهه امسال 44 درصد کالاهای صادراتی ایران به عراق از مرزهای استان کرمانشاه خارج شده است.

 

وی بیشترین سهم صادرات در این مدت را مربوط به مرز پرویزخان با رقم 556 میلیون دلار اعلام کرد و یادآور شد: پرویزخان از بین 12 مرزی که ایران با عراق دارد، بیشترین صادرات به این کشور را داشته است.

 

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه سپس از مشکلاتی که در حوزه صادرات وجود دارد یاد کرد و نبود حمل یکسره را از مهمترین آنها برشمرد که قیمت تمام شده کالاهای صادراتی را افزایش می‌دهد و باعث افزایش تلفات و ضایعات کالاها خواهد شد.

 

رحمانی پور عنوان کرد: همچنین اگرچه از طریق سامانه جامع امور گمرکی، تشریفات گمرکی صادرات در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت می‌گیرد، اما خواب و ازدحام کامیونی که گاهی در مرزها داریم به دلیل تخلیه و بارگیری‌های مکرر کالاها در مرز است.

 

نکته دیگری که ناظر گمرکات استان کرمانشاه بر آن تاکید داشت لزوم برقراری واردات کالا از عراق در برابر صادراتی که داریم بود و خاطرنشان کرد: اگر واردات نداشته باشیم، آینده صادرات هم به خطر خواهد افتاد و قدرت چانه زنی خود را هم از دست می‌دهیم.

 

مدیرکل گمرک کرمانشاه با بیان اینکه در هفت ماهه امسال 13 میلیون دلار واردات کالا از مرزهای کرمانشاه صورت گرفته که عمدتا مواد اولیه بوده، گفت: این آمادگی را داریم که واردات را از دو مرز پرویزخان و خسروی رونق بدهیم./ایسنا

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه