افزایش تولید گاز طبیعی در کردستان عراق

یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ 413 0
افزایش  تولید گاز طبیعی در کردستان عراق بنا به اعلام شرکت اماراتی داناگاز، تولید گاز طبیعی در دو میدان گازی کورمور و چمچال طی سال جاری 7 درصد افزایش یافته است.

به گزارش تجارت بان،شرکت اماراتی داناگاز که به همراه سه شرکت دیگر در کنسرسیوم پرل کرسنت، فعالیت انحصاری در دو میدان گازی در اقلیم کردستان را در دست دارد از افزایش تولید گاز طبیعی به میزان 7 درصد در سال جاری خبر داد.

 

این شرکت در بیانیه ای گفته است میزان تولید گاز طبیعی از این دو میدان گازی را به روزانه معادل 34000 بشکه نفت افزایش داده است که این مسئله، در کنار افزایش قیمت گاز طبیعی، راه را برای اجرای فاز دوم طرح توسعه این میادین فراهم می کند.

 

کنسرسیوم پرل که قراردادی با شرکتی وابسته به دولیت آمریکا، به منظور تامین اعتبار 250 میلیون دلاری فاز اول توسعه میدان گازی چمچال در اقلیم کردستان امضا کرده، ابراز امیدواری کرده است که با تکمیل طرح توسعه 650 میلیون دلاری این میدان، میزان تولید روزانه گاز طبیعی از آن را به یک میلیارد فوت مکعب افزایش دهد.

 

پاتریک المان وارد، مدیر عامل این شکرت اماراتی از آغاز مذاکرات برای عملیاتی شدن فاز دوم توسعه میدان های گازی کورمور و چمچال اقلیم کردستان خبر داده است.

 

 این شرکتها قول داده اند تا 5 سال آینده و به محض تامین نیاز بازار داخلی عراق و اقلیم کردستان، زمینه صادرات گاز طبیعی به ترکیه و اروپا را نیز فراهم کنند./کردپرس

امتیاز مطلب: 100%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه