ایجاد مرکز ساماندهی برای گردشگران خارجی در مرز مهران

دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ 458 0
ایجاد مرکز ساماندهی برای گردشگران خارجی در مرز مهران مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از ایجاد مرکز ساماندهی گردشگران ورودی به استان در محل پایانه مرزی مهران خبر داد.

به گزارش تجارت بان،عبدالمالک شنبه‌زاده اظهار داشت: در نشستی که در راستای اجرای طرح مشترک ادارات مرکز ساماندهی گردشگران خارجی در مرز مهران ایجاد می شود با جوامع هتلداران و دفاتر خدمات مسافرتی برگزار شد بر ایجاد مرکز ساماندهی گردشگران ورودی به ایلام در پایانه مرزی شهرستان مهران با همکاری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تأکید شد.

 

وی افزود: در این جلسه مقرر شد معاونت گردشگری در خصوص برگزاری جلسه باکنسولگری ایران و فعالان گردشگری کشور عراق با هدف عقد تفاهم‌نامه و تسهیل در ورود گردشگران عراقی به صورت گروهی برنامه ریزی و هماهنگی لازم انجام شود.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام تصریح کرد: یکی از اهداف این جلسه برنامه ریزی در خصوص برگزاری جلسه کمیته ارتقای امنیت گردشگران خارجی به منظور رفع موانع و مشکلات مرتبط با ورود گردشگران به استان بود.

 

وی یادآور شد: در این نشست مقرر شد که انجمن حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان نسبت به تهیه پکیج به زبان عربی و تعریف مشوق در خصوص ورود گردشگران عراقی به صورت تور گروهی به استان اقدام کند.

 

شنبه‌زاده پیگیری لازم در خصوص استقرار در محل پایانه مرزی، استقرار کانتر اطلاع‌رسانی در محل سالن فرودگاه شهدای ایلام و همچنین نسبت به واکسیناسیون تمامی کارکنان تأسیسات گردشگری را از دیگر وظایف انجمن حرفه‌ای دفتر خدمات مسافرتی  عنوان کرد. 

 

شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است.

 

مرز مهران به دلیل امنیت و کوتاهی مسافت یکی از مرز‌های پرتردد کشور برای تجارت کالا و سفر به عتبات عالیات است.

امتیاز مطلب: 100%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه