فیلم زالاوا در جشنوارە فیلم دهوک

سه شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ 806 0
فیلم زالاوا در جشنوارە  فیلم دهوک فیلم سینمایی «زالاوا» ساخته ارسلان امیری درهشتمین جشنوارە بین المللی فیلم دهوک به نمایش در می‌آید.

به گزارش تجارت بان، این فیلم سینمایی با بازی نوید پورفرج، پوریا رحیمی‌سام و هدی زین‌العابدین به تهیه‌کنندگی روح‌الله و سمیرا برادری، پس از نمایش به بخش رقابت میرود.

 

جشنوارە بین المللی فیلم دهوک از روز ٢٤ آبان ماه بە مدت ٨ روز برگزار میشود کە ٣٠ کشور در این جشنوارە شرکت کردەاند و فیلمهایی کە در جشنوارە حضور دارند برای اولین بار در سطح جهان و خاورمیانە اکران میشوند. بخشی از فیلمها نیز در بخش رقابت شرکت کردەاند.

 

 

«زالاوا» نخستین تجربه سینمایی ارسلان امیری در مقام کارگردان است که فیلمنامه آن را به همراه آیدا پناهنده و تهمینه بهرام به نگارش درآورده و به ماجرای اهالی روستایی می‌پردازد که ادعا می‌کنند جن به روستایشان زده است. زالاوا در نخستین نمایش خود در جشنواره فیلم فجر سی و نهم، کاندیدای دریافت ۱۰ سیمرغ و برنده سه سیمرغ در بخش‌های مختلف شد.

 

بیشتر بخوانید: زندگینامه ارسلان امیری

 

ارسلان امیری (زادهٔ ۲ اردیبهشت ۱۳۵۴ در سنە) مستندساز، فیلم‌نامه‌نویس، تدوین‌گر و کارگردان کورد اهل شرق کوردستان است. امیری فعالیت حرفه‌ای خود را با مستندسازی آغاز و سپس به عنوان فیلم‌نامه‌نویس و تدوین‌گر با چندین تله‌فیلم و مجموعه تلویزیونی همکاری نمود. وی با ساخت نخستین فیلم سینمایی خود به نام زالاوا موفق شد جایزهٔ بزرگ بهترین فیلم از سی و ششمین دورهٔ هفتهٔ بین‌المللی منتقدان فیلم ونیز، جایزه بهترین فیلم از نگاه هیئت داوران از فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم و همچنین از سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر، دو سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی فیلم اول و بهترین فیلم‌نامه را کسب کند.

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه