ورود نخستین فم‌تور گردشگری سلامت از اقلیم کردستان عراق به ایران

سه شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ 776 0
ورود نخستین فم‌تور گردشگری سلامت از اقلیم کردستان عراق به ایران معرفی امکانات و بخش‌های مختلف مربوط به گردشگری سلامت شامل مراکز درمانی و بیمارستانی و همچنین جاذبه‌های گردشگری، صنایع ‌دستی و سوغات، مراکز اقامتی و پذیرایی، برگزاری جلسات تخصصی با فعالان بخش گردشگری سلامت از جمله برنامه‌های اجرایی در این فم‌تور است.

به گزارش تجارت بان، معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کردستان گفت: نخستین فم‌تور گردشگری سلامت با هدف آشنایی و معرفی ظرفیت‌های حوزه گردشگری سلامت استان، امروز از اقلیم کردستان وارد استان کردستان شد.

 

آرمان وطن‌دوست روز سه‌شنبه در مراسم استقبال رسمی از شرکت کنندگان در این فم‌تور اظهار داشت: این فم‌تور با شرکت هفت نفر از مدیران عامل همراه با رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی سلیمانیه عراق به منظور معرفی و بازدید از توانمندی‌های حوزه گردشگری سلامت و سایر ظرفیت‌های استان اجرا می‌شود.

 

وی افزود: معرفی امکانات و بخش‌های مختلف مربوط به گردشگری سلامت شامل مراکز درمانی و بیمارستانی و همچنین جاذبه‌های گردشگری، صنایع ‌دستی و سوغات، مراکز اقامتی و پذیرایی، برگزاری جلسات تخصصی با فعالان بخش گردشگری سلامت از جمله برنامه‌های اجرایی در این فم‌تور است.

 

وی عنوان کرد: این فم‌تور به مدت سه شبانه‌روز در استان برگزار می شود و دعوت شدگان در حوزه برنامه‌ریزی و اجرای سفرهای گروهی، گردشگری سلامت، تفریحی و فرهنگی از بخش دولتی و خصوصی اقلیم کردستان عراق هستند.

 

بیشتر بخوانید: نەشتەرگەر و پسپۆڕی گوێ و گەروو و لوت، ئەندامی لیژنەی زانستیی ئەنجومەنی ڕاینۆلۆژی و پلاستیکی ڕۆخسار
 

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی کردستان با اشاره به اینکه کردستان از ظرفیت‌ مطلوبی در حوزه گردشگری سلامت و سرمایه‌گذاری در این بخش برخوردار است، یادآور شد: برگزاری این فم‌تور علاوه بر اثرات مثبت اقتصادی و زمینه‌سازی برای توسعه همکاری‌ها با بخش‌های مختلف گردشگری کشور عراق، به ساماندهی فعالیت‌ها و اقدام‌های حوزه گردشگری سلامت استان نیز کمک شایانی خواهد کرد.

 

وی افزود: بدون شک کمک و همکاری دستگاه‌ها و ادارات دولتی و بخش‌های خصوصی در اجرای هرچه بهتر این فم‌تور امری انکارناپذیر بوده و انتظار داریم آنها به بهترین شکل اداره‌ کل میراث ‌فرهنگی استان را همراهی کنند.

 

فم تور یا همان تورهای آشناسازی، یکی از مقوله‌هایی است که در صنعت گردشگری به‌ تازگی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این تورها این امکان را فراهم می‌کنند تا گردشگران واقعیت‌های کشور، جاذبه‌ها و کیفیت خدمات در بخش‌های مختلف را از نزدیک ببینند.

 

 

۲ هزار اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان‌های طبیعی در استان شناسایی شده که از این تعداد ۹۳۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است. از آثار ثبت شده استان در فهرست آثار ملی ۷۹۳ اثر غیرمنقول (شامل آثار تاریخی، تپه، محوطه و بنا)، ۲۹ اثر منقول، ۲۵ اثر میراث طبیعی و ۹۳ اثر میراث معنوی است.

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه