تبادلات تجاری 6 میلیارد دلاری ایران و کردستان عراق

پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ 441 0
تبادلات تجاری 6 میلیارد دلاری ایران و کردستان عراق رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان اقلیم کردستان می گوید تبادلات تجاری ایران و اقلیم کردستان عراق در سال حدود 6 میلیارد دلار بوده که باید سطح این تبادلات افزایش پیدا کند.

 به گزارش تجارت بان، شیخ مصطفی عبدالرحمان، رئیس اتحادیه صادرکنندگان، واردکنندگان اقلیم کردستان در نشست تخصصی بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری مشترک ایران و اقلیم کردستان با اشاره به اهمیت روابط اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران گفت: من از نمایشگاه لوازم خانگی بازدید کردم و واقعا نمایشگاه بسیار بزرگی است و تیم ما در جریان بازدید از این نمایشگاه، تفاهمنامه‌ها و پروتکل‌های مختلفی را با شرکت‌های گوناگون ایرانی در زمینه‌های مختلف امضا کردند.

 

وی ادامه داد: خوشحالیم که توانستیم در این نمایشگاه شرکت کنیم و حضور در این نمایشگاه برای ما بسیار مهم بود تا بتوانیم زمینه‌های گسترش روابط خود با صنایع و اقتصاد ایران را افزایش بدهیم و قصد داریم مبادلات خود را بیشتر کنیم.

 

وی افزود: تبادلات تجاری ایران و اقلیم کردستان عراق در سال حدود 6 میلیارد دلار است و باید سطح این تبادلات افزایش پیدا کند و مثلا در سال آینده به 7 میلیارد دلار برسد.

 

 

شیخ مصطفی عبدالرحمان با اشاره به تاثیر بیماری کرونا بر اقتصاد دنیا گفت: خوشبختانه بعد از دو سال می‌توانیم از دوستانمان در ایران دعوت کنیم تا به کردستان عراق سفر کنند و با امکانات و فرصت‌های ما از نزدیک آشنا شوند.

 

در پایان این مراسم تفاهمنامه همکاری بین انجمن لوازم خانگی ایران و اتحادیه صادرکنندگان و تولیدکنندگان اقلیم کردستان با هدف گسترش همکاری‌ها امضا شد./ایلنا

 

 

 

 

پایان خبر/

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه