امضای تفاهمنامه گردشگری سلامت با اقلیم کردستان عراق

پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ 723 0
امضای تفاهمنامه گردشگری سلامت با اقلیم کردستان عراق در جریان برگزاری اولین فم تور گردشگری سلامت از اقلیم کردستان عراق، تفاهم نامه همکاری انجمن های خدمات مسافرتی استان کردستان و منطقه اقلیم کردستان عراق در سنندج به امضا دو طرف رسید.

به گزارش تجارت بان، این فم تور گردشگری به استان کردستان از دو روز قبل از طریق مرز باشماق مریوان وارد کشورمان شده و از ظرفیت های حوزه سلامت با محوریت گردشگری سلامت بازدید کردند.

 

در جریان برگزاری این سفر همچنین علاوه بر بازدید از ظرفیت ها و توانمندی های حوزه سلامت و گردشگری استان کردستان، تفاهم نامه بین انجمن های دفاتر خدمات مسافرتی استان کردستان ایران و اقلیم کردستان عراق امضا شد.

 

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی اقلیم کردستان عراق در جریان امضای این تفاهم نامه، گفت: همواره حامی برنامه های توسعه ای و استغالزا در اقلیم و کردستان ایران بوده و در این زمینه آماده دریافت هرگونە پیشنهاد سازنده هستیم.

 

عطا انور خدر اظهار کرد: در صورت فراهم شدن زمینه های مناسب در کردستان با حمایت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آماده سرمایه گذاری در بخش گردشگری و سایر زیر مجموعه ها هستیم.

 

وی عنوان کرد: امیداریم این دیدار علاوه بر رفع مشکلات زمینه مناسب برای توسعه همکاری های فراهم شده و دو طرف بر افزایش تورهای گردشگری به ویژه با محور سلامت تاکید دارند.

 

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان نیز در این نشست، اظهار داشت: از تمامی بخشهای خصوصی و متخصصان حوزه های مختلف مرتبط با گردشگری دعوت می کنیم وارد عمل شوند و زمینه اجرای تفاهم نامه منعقد شده فراهم کنند.

 

یعقوب گویلیان عنوان کرد: مزیت سفر از شمال عراق به کردستان زیاد است که هزینه پایین، دسترسی آسان، هم زبانی، هم فرهنگی و... از جمله آنهاست و به همین دلیل ما باید از تمامی ظرفیت های در اختیار در این بخش بهره برداری کنیم.

 

وی بر لزوم افزایش پروازهای سنندج به سایر نقاط کشور تاکید کرد و گفت: برای پیگیری این اصل مهم جلسه ای ویژه برگزار خواهیم کرد و انتظار داریم که همه مسئولان استان از جمله مسئولان فرودگاه سنندج همکاری مناسبی را داشته باشند.

 

در جریان برگزاری این نشست که با حضور فعالان بخش های گردشگری، سلامت، اتاق بازرگانی و همچنین مدیران ادارات و سازمان های مسئول برگزار شد، همچنین راهکارهای افزایش همکاری ها بین دو طرف مورد بحث و بررسی قرار گرفت./بازار

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه