تسهیل مراودات تجاری با کردستان عراق از طریق تعاونی‌های صادرات گرا

یکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ 368 0
تسهیل مراودات تجاری با کردستان عراق از طریق تعاونی‌های صادرات گرا به گفته معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی فعالیت بیش از ۹۴ هزار تعاونی و حدود ۷۰۰ اتحادیه تعاونی فعال در ایران، فرصتی برای توسعه تجارت مرزی ایران واقلیم کردستان عراق است.

به گزارش تجارت بان به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مهدی مسکنی در دیدار با هیات تجاری اقلیم کردستان عراق  با تاکید بر اینکه اتحادیه  های تعاونی ، محرک توسعه تجاری کشورها محسوب می گردند فعالیت بیش از ۹۴ هزار تعاونی و حدود ۷۰۰ اتحادیه تعاونی فعال در ایران را فرصتی برای  توسعه تجارت مرزی ایران واقلیم کردستان عراق دانست.

 

معاون امور تعاون وزارت تعاون ،کار ورفاه اجتماعی  در این  نشست ، با اشاره به پیوند عمیق دوستی وبرادری میان مردم دو کشور، اظهار امیدواری کرد: تبادلات تجاری بین بازرگانان و تعاونگران ایران و اقلیم کردستان عراق، موجب همدلی بیشتر ایران و عراق شود.

 

در این نشست، شیخ مصطفی عبدالرحمان، رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان اقلیم کردستان عراق نیز ضمن تشریح فعالیت های این اتحادیه، برپیوند عمیق فرهنگی وتجاری بین دو کشورتاکید کرد.وی گفت : ما می توانیم با هدف گسترش روابط تجاری در راستای رفع موانع تجاری و حقوقی قدم های مناسبی  برداریم.

 

 مهدی مسکنی (معاون امور تعاون) درپایان این نشست خاطرنشان کرد که  وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی  به عنوان تسهیل گر، در کنار اتحادیه ها و تعاونگران ایرانی و عراقی مراودات تجاری طرفین را تسریع  خواهد کرد.

 

همچنین وی ظرفیت تعاونی های مرزنشین در کنار تولیدات اتحادیه ها وتعاونی های تولیدی در ایران  را  بستر مناسبی برای توسعه تجارت و مراودات تجاری در بخش های محصولات غذایی ،کشاورزی،مبلمان،رنگ ،صنایع پایین دست پتروشیمی با تاکید بر صنعت پلاستیک و فرآورده های بهداشتی طرفین دانست وبر ایجاد ارتباط بیشتر طرفین در قالب تشکل های صادراتی  تعاونی تاکید نمود. لازم به ذکر است در این نشست مدیران اتحادیه تعاونی های پسته و بنیاد توسعه کار آفرینی نیز حضور داشتند.

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه