ایجاد محدودیت نقل و انتقال دلار توسط بانک مرکزی عراق

یکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ 707 0
ایجاد محدودیت نقل و انتقال دلار توسط بانک مرکزی عراق بانک مرکزی عراق با صدور بخشنامه ای میزان نقل وانتقال دلار و دیگر ارزها را در همه گذرگاه های زمینی و هوایی مشروط و محدود کرد. هدف از این کار چیست؟

به گزارش تجارت بان، بانک مرکزی عراق با صدور بخشنامه ای به تاریخ 21 نوامبر (30 آبان)، عنوان کرده است: انتقال بیش از 10 هزار دلار آمرکایی در گذرگاه های مرزی و هوایی تنها با ارائه سند مبنی بر نوع هزینه کردن و فعالیت با آن، امکانپذیر است.


بانک مرکزی عراق هدف از ایجاد این محدودیت را جلوگیری از پولشویی و استفاده از آن برای کارهایی تروریستی عنوان کرده است.


در این بخشنامه آمده است که بدون ارائه سند تنها انتقال مبلغ کمتر 10 هزار دلار آمریکایی و یا معادل آن برای سایز ارزها در مرزها مجاز است. همچنین برای دینار عراقی هم تنها اجازه به یک میلیون دینار داده می شود و بیش از این مبلغ توقیف می شود.


این بخشنامه توضیح می دهد که برای ورود و خروج بیش از 10 هزار دلار، باید دلیل نقل و انتقال آن ذکر شود و یا این که دارنده مبلغ با تکمیل تعهدنامه‌ای ملزم شود که در مدت 30 روز اسناد خود را درباره این که جرا این مبلغ نقل و انتقال داده  می شود را ذکر کند.


یکی دیگر از نکات مهم این بخشنامه این است که برای مبالغ بیش از 20 هزار دلار، نقل و انتقال آن تنها از راه سازمان های مالی امکان پذیر است.

امتیاز مطلب: 100%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه