نائب رئیس اتاق بازرگانی سنندج:

ظرفیت مناسب بازار اقلیم کردستان عراق برای کالاهای استاندارد

پنجشنبه ۴ آذر ۱۴۰۰ 476 0
ظرفیت مناسب بازار اقلیم کردستان عراق برای کالاهای استاندارد در سال گذشته در حالی که میزان صادرات کشور در مجموع با کاهش مواجه شده بود ولی خوشبختانه میزان صادرات از اقلیم کردستان عراق با رشد خوبی مواجه شده و این مهم نشان دهنده ظرفیت های بالا برای توسعه صادرات غیرنفتی است

به گزارش تجارت بان، فاروق کیخسروی، ضمن اشاره به ظرفیت های استان کردستان در راستای رونق و افزایش تولید، اظهار کرد: مهمترین بحث در راستیا رونق تولید، تلاش در راستای افزایش میزان فروش و پیدا کردن بازار مناسب است.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر بخش زیادی از تولید در استان کردستان به دلیل نداشتن بازار مناسب، با مشکلاتی مواجه شده و به همین دلیل نیاز است در گام نخست زمینه برای رفع موانع پیش روی بازار فروش محصولات در استان کردستان فراهم شود.

 

نائب رئیس اتاق بازرگانی سنندج بیان کرد: یکی از مهمترین ظرفیت های استان کردستان، وجود بازار مناسب در اقلیم کردستان عراق است و ما باید در راستای بهره برداری بهتر از این ظرفیت یک برنامه ریزی مناسب و مستمری را داشته باشیم.

 

وی به فعالیت سایر کشورهای منطقه به ویژه ترکیه در اقلیم کردستان عراق اشاره کرد و افزود: ما می توانیم شرایط و فرصت های بهتری برای حضور در بازار اقلیم کردستان عراق ایجاد کنیم و به همین دلیل باید همه ادارات و سازمان های دولتی و هم بخش های خصوصی در این راستا ورود پیدا کرده و از شرایط موجود بهترین استفاده را داشته باشند.

 

کیخسروی گفت: در سال گذشته در حالی که میزان صادرات کشور در مجموع با کاهش مواجه شده بود ولی خوشبختانه میزان صادرات به اقلیم کردستان عراق با رشد خوبی مواجه شده و این مهم نشان دهنده ظرفیت های بالا برای توسعه صادرات غیرنفتی است.

 

وی یکی از نیازهای ضروری برای حضور بهتر در بازار اقلیم کردستان عراق را افزایش کیفیت کالاهای صادراتی عنوان کرد و یادآور شد: در حال حاضر مسئله رعایت استانداردهای کیفیت کالا در کردستان یکی از ضرورت های اصلی است و به همین دلیل ما باید نسبت به این مهم توجهی جدی داشته باشیم.

 

نائب رئیس اتاق بازرگانی سنندج اظهار کرد: وقتی که استانداردهای مورد نظر رعایت شده و کیفیت کالاها و خدمات صادراتی افزایش یابد، می توان امیدوار بود که زمینه برای افزایش صادرات کشورمان در بازار اقلیم کردستان عراق فراهم شود.

 

وی از آمادگی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج در راستای کمک به توصعه صادرات خبر داد و گفت: اتاق بازرگانی سنندج از تمامی ظرفیت های در اختیار خود در راستای کمک به تولیدکنندگان استفاده می کند و در این راستا هیچ محدودتی نداریم.

 

کیخسروی با بیان اینکه باید ارتباط منظم و مستمری بین تولیدکننده و صادرکننده فراهم شود، افزود: در این راستا اتاق بازرگانی سنندج آمادگی دارد تا ضمن ایجاد این تعامل و همکاری، زمینه برای افزایش صادرات به اقلیم کردستان عراق را فراهم کرده و در نهایت این مهم زمینه ساز رشد و رونق تولید در استان کردستان است./بازار

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه