حضور نمایندگان آژانس‌های مسافرتی کشور عراق در گلستان

شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ 828 0
حضور نمایندگان آژانس‌های مسافرتی کشور عراق در گلستان معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می گوید: با توجه به حضور کاروان گردشگری از کشور عراق، برنامه‌های خوبی برای توسعه گردشگری میان ۲ کشور در نظر گرفته شده است.

به گزارش تجارت بان،«علی‌اصغر شالیبافان» با اشاره به حضور نمایندگان آژانس‌های مسافرتی کشور عراق در گلستان گفت: این استان با ظرفیتی که دارد، می‌تواند به مقصد گردشگری جدید برای گردشگران خارجی تبدیل شود.

 

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی در نشست مشترک مدیران و فعالان صنعت گردشگری کشور عراق و گلستان در هتلی در گرگان به صورت ویدئو کنفرانس اظهار داشت: گلستان به ویژه برای گردشگران و زائران عراقی می‌تواند استان هدف و مقصد گردشگری باشد که توسعه اقتصادی منطقه را به همراه خواهد داشت.

 

وی بیان داشت: از گلستان ایران که اسم با معنایی برای این استان انتخاب شد، می‌تواند محصولات گردشگری جدیدی به زائران و گردشگران عراقی ارائه کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: با ورود گردشگران و زائران عراقی به گلستان، جذابیت کار بر روی بازار گردشگری این استان مضاعف خواهد شد.

 

معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: دفاتر خدمات مسافرتی عراق باید همکاری و تعامل با دفاتر ایرانی به ویژه دفاتر گلستان و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و پتانسیل این استان داشته باشند.

 

شالیبافان تاکید کرد که رونق سفرها و تورهای گردشگری، بدون شک کسب و کارهای موفقی به همراه خواهد داشت.

 

وی تصریح کرد: البته با توجه به حضور کاروان گردشگری از کشور عراق، برنامه‌های خوبی برای توسعه گردشگری میان ۲ کشور در نظر گرفته شده است.

 

وی ادامه داد: بعد از بازگشایی مرزها و آغاز صدور روادید استقبال خوبی از زائران  و گردشگران عراق داشتیم و پیش بینی ‌می‌شود، این روند رو به افزایش باشد.

 

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: میزبانی از دفاتر خدمات مسافرتی به همت بخش خصوصی صورت گرفته و همکاران ما تسهیل کننده برای این حضور بودند.

 

شالیبافان افزود: همکاران ما در  ادارات کل استان‌های کردستان، کرمانشاه و خراسان رضوی و اینک در استان گلستان امیدوار هستند این مراودات منجر به افزایش ترددهای مرزی بین مرزی شود.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: این جلسه با توجه به وجود زیرساخت‌ها و پتانسیل‌های موحود در استان و سوق دادن مدیران کاروان‌های گردشگری داخلی و غیر ایرانی به سمت توسعه گردشگری برگزار شده است./ایرنا

 

تصاویری زیبا از جاذبه های پاییزی استان گلستان

 

 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه