توسعه همکاری فناورانه با اقلیم کردستان

یکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ 629 0
توسعه همکاری فناورانه با اقلیم کردستان یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه به شرکت‌های دانش‌بنیان پیشنهاد داد تا برای توسعه همکاری با شرکای اقلیم کردستان در چهار حوزه "کشاورزی"، "پتروشیمی"، "مسکن" و "خدمات درمانی، پزشکی و داروسازی" فعال شوند.

به گزارش تجارت بان، جواد کریمی در رویداد یکشنبه‌های صادراتی با رویکرد پذیرش هیات تجاری و فناوری اقلیم کردستان که امروز به صورت آنلاین در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، با بیان اینکه دولت نهم عراق سیاست کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و متنوع‌سازی درآمدها را در دستور کار قرار داده است، افزود: در جهت اجرای این سیاست، به حوزه‌های کشاورزی، تولید فرآورده‌های نفتی و شیمیایی و گردشگری توجه شده است و شرکت‌های دانش بنیانی که می‌خواهند مراوداتی با این کشور داشته باشند، باید به این رویکرد توجه داشته باشند.

 

وی ادامه داد: در چارچوب این سیاست جدید، از تولید داخلی اقلیم کردستان به شدت حمایت می‌شود، از این رو باید انتظار داشت که تعرفه بر روی یکسری از اقلام صادراتی ما وضع شود و این گفته به معنای محدود کردن تجارت در آینده خواهد بود.

 

کریمی با طرح این سوال که با این رویکرد باید چه اقداماتی انجام داد تا مراودات اقتصادی ما محدود نشود، اظهار کرد: پاسخی که برای شرکت‌های دانش بنیان دارم، این است که این شرکت‌ها به فکر تولید و سرمایه‌گذاری مشترک با شرکای اقلیم کردستان باشند؛ چرا که زمینه همکاری با این شرکا متنوع است.

 

مسؤول بخش اقتصادی اداره عراق وزارت امور خارجه، با اشاره به زمینه‌های اولویت‌دار همکاری شرکت‌های ایرانی با طرف اقلیم کردستان عراق، گفت: "کشاورزی"، "پتروشیمی"، "مسکن" و "خدمات درمانی، پزشکی و داروسازی" از جمله حوزه‌ها و نیازمندی‌های اقلیم کردستان است که باید شرکت‌های ایرانی در آن فعال شوند.

 

وی با تاکید بر اینکه ما باید به این سمت حرکت کنیم که شرکت‌های ایرانی با طرف‌ها و شرکای کرد عراقی برای تولید و یا سرمایه‌گذاری وارد مذاکره شوند، خاطر نشان کرد: تولید مشترک اعم از آن است که طرف عراق سرمایه‌گذاری و مجوزها را عرضه کند و طرف ایرانی خط تولید و فناوری را ارائه دهد. در این فرمول علاوه بر آنکه صندوق نوآوری و شکوفایی می‌تواند ایفای نقش کند، دو کشور از طرف‌های همکار حمایت خواهند کرد.

 

کریمی با تاکید بر اینکه حکومت اقلیم کردستان مقررات خوبی برای حمایت از تولید و سرمایه گذاری مشترک دارد، ادامه داد: با تولید مشترک، ایران می‌تواند وارد بازار جهان عرب شود؛ چرا که عراق دروازه ورود ما به حوزه عربی است و این چشم‌اندازی است که باید به سمت آن حرکت کنیم.

 

برای مشاوره صادراتی،ثبت شرکت و یا نمایندگی شرکت در اقلیم کردستان عراق روی تصویر بالا کلیک کنید.

 

مسؤول بخش اقتصادی اداره عراق وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه این بسیار مهم است که شرکت‌های دانش‌بنیان با شرکای اقلیم کردستان در حوزه‌های اولویت‌دار وارد همکاری شوند، گفت: در پاویون نمایشگاه صنعت ساختمان که در اربیل برگزار شد، شاهد بودیم که شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی شرکای خوبی را یافتند و این امر نشان می‌دهد که پتانسیل‌های خوبی برای همکاری وجود دارد./ایسنا

 

برای مشاهده جزئیات بیشتر فیلم پایین را مشاهده کنید.

 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه