صادرات ۶۳۱ میلیون دلار کالا از مرز مهران به عراق

دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ 604 0
صادرات ۶۳۱ میلیون دلار کالا از مرز مهران به عراق به گفته رئیس اداره بازرگانی سازمان صمت ایلام، در سال جاری ۶۳۱ میلیون دلار کالا از مرز مهران به عراق صادر شده است.

به گزارش تجارت بان،جمیل شوهانی اظهار داشت: در دو سال گذشته ویروس کرونا مرزها را هم تحت تاثیر قرار داد و باعث کاهش چشمگیر صادرات از مرز مهران شده است.

 

وی افزود: خوشبختانه چند وقتی است که روند صادرات در مرز بین المللی مهران رشد خوبی داشته است به طوری که در هشت ماهه امسال بیش از ۶۳۱ میلیون دلار کالا از مرز مهران به عراق صادر شده است.

 

رئیس اداره بازرگانی سازمان صمت ایلام اضافه کرد: از این میزان صادرات ۳۸۵ میلیون دلار مربوط به گمرکات استان و ۲۴۷ میلیون دلار مربوط به سایر گمرکات بوده است.

 

وی عنوان کرد: بیش از ۹۸ درصد صادرات استان به کشور عراق بوده است و سایر موارد به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادرات انجام شده که در حوزه صنایع دستی، محصولات کشاورزی، صنایع معدنی و فرش بوده است.

 

شوهانی با اشاره به این که ۱۵۰ صادر کننده به صورت مستمر در مرز مهران فعال هستند، افزود: تعدادی از صادرکنندگان به دلیل به دلیل عدم برگشت ارز به سیستم بانکی تعلیق شدند ولی برای حمایت از صادرات، این افراد رفع تعلیق شدند و می توانند در رویه صادرات فعالیت داشته باشند./بازار

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه