گردشگری روستا محور در پاوه، پررونق است

چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ 788 0
گردشگری روستا محور در پاوه، پررونق است هادی شریفی با اشاره به رویدادسازی هایی که طی سالهای اخیر در روستاهای این شهرستان انجام شده، گفت: برگزاری این رویدادها هم به معرفی بیشتر زیبایی های روستاهای پاوه کمک کرده که نتیجه آن شکل گیری گردشگری روستا محور در این شهرستان بوده است.

به گزارش تجارت بان،هادی شریفی با اشاره به رونق گردشگری در روستاهای پاوه، اظهار کرد: وجود طبیعت بکر، کوه های بلند، دره های عمیق، رودخانه های خروشان، جنگل های انبوه و بافت و معماری سنتی و پلکانی در بسیاری از روستاهای پاوه باعث شده تا از حدود یک دهه پیش مورد توجه گردشگران قرار گیرند.

 

وی تصریح کرد: مردمان مهربان، خونگرم و میهمانواز این روستاها هم با فرهنگ و آداب و رسوم اصیل خود میزبانی خوبی را از گردشگران داشته اند و همین مسئله بستری برای جذب گردشگران بیشتر به سمت آنها شده است.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه ادامه داد: هرچند در یکی دو سال اخیر شیوع بیماری کرونا تا حدود زیادی گردشگری را در روستاهای پاوه تحت تاثیر خود قرار داده، اما ۱۰ روستای این شهرستان کماکان مورد توجه گردشگران قرار دارند.

 

شریفی از داریان، شمشیر، هجیج، خانقاه، گلال، دشه، شرکان، ساتیاری، تین و زردویی به عنوان ۱۰ روستایی نام برد که طی چندسال اخیر درگیر موضوع گردشگری شده اند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه رونق گردشگری در این روستاها به اقتصاد و اشتعالزایی برای تعدادی از جوانان نیز منجر شده، گفت: راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی و خانه مسافرها یکی از زمینه های اشتغال در حوزه گردشگری در این شهرستان بوده است.

 

رئیس میراث فرهنگی شهرستان پاوه افزود: البته در کنار حدود ۵۰ خانه مسافری که در سطح شهرستان به صورت قانونی و با مجوز مشغول به فعالیت هستند، حدود ۶۰ واحد غیرمجاز هم داریم که به منظور حفظ امنیت گردشگران و حمایت از واحدهای مجاز تاکنون برخوردهایی را با آنها داشته ایم.

 

وی گفت: صدور اخطار برای این واحدهای غیرمجاز باعث شده تا حدود ۳۰ مورد از آنها برای دریافت مجوز اقدام کنند./کردپرس

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه