آیا بیت‌کوین گران می شود؟

یکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ 628 0
آیا بیت‌کوین گران می شود؟ استخراج ارزهای دیجیتال پس از ممنوعیت آن در چین که بیش از نیمی از ماینرهای جهان را در خود جای داده بود، باعث کاهش ماینینگ و در نتیجه کاهش ارزش ارزهای دیجیتال شد، اما اکنون خبر می‌رسد که وضعیت استخراج بیت‌کوین و سایر رمزارزها کاملا به حالت اولیه بازگشته است.

به گزارش تجارت بان، با نگاه به «هش ریت» (HashRate) که اصطلاحی برای توصیف قدرت محاسباتی همه ماینرها در شبکه بیت‌کوین محسوب می‌شود و معیاری برای اندازه‌گیری عملکرد یک دستگاه ماینر است، مشخص شده که وضعیت استخراج به حالت پیش از ممنوعیت در چین بازگشته است. چین مدت‌ها مرکز این صنعت بوده و تخمین‌های گذشته نشان می‌دهد که ۶۵ تا ۷۵ درصد استخراج بیت‌کوین در جهان در آنجا اتفاق افتاده است. اما پس از اینکه پکن در ماه مه، ماینرهای ارزهای دیجیتال در این کشور را به‌طور موثر از این کار باز داشت، بیش از ۵۰ درصد از «هش» بیت‌کوین از شبکه جهانی خارج شد.

 

از روز جمعه، داده‌های Blockchain.com نشان می‌دهد که این شبکه به طور کامل این ضررها را جبران کرده است. «هش ریت» شبکه طی ۵ ماه حدود ۱۱۳ درصد افزایش یافته است.

 

کوین ژانگ از شرکت ارز دیجیتال Foundry که کمک کرد بیش از ۴۰۰ میلیون دلار تجهیزات ماینینگ به آمریکای شمالی وارد شود در این خصوص گفت: «بیت‌کوین در برابر حمله دولت چین که در واقع استخراج را ممنوع کرده بود، مقاومت کرد.»

 

حرکت صعودی نرخ «هش» ممکن است نویدبخش بالا رفتن قیمت محبوب‌ترین ارز دیجیتال جهان باشد که طی ماه گذشته ۳۰ درصد کاهش یافته است.

 

وقتی بهار امسال نیمی از شبکه بیت‌کوین تاریک شد، بسیاری از کارشناسان گفتند که ماینرها در آمریکای شمالی آنلاین خواهند شد. همچنین پیش‌بینی‌های زیادی در مورد جدول زمانی برای بازگرداندن شبکه به بالاترین سطح قبلی‌اش انجام گرفت.

 

مارشال لانگ، استخراج‌کننده و مهندس بیت‌کوین تگزاس که یک استخراج‌کننده بیت‌کوین کاملاً یکپارچه با استفاده از زیرساخت‌های خنک‌شده با مایع است، می‌گوید که از سرعت بهبود آن کمی شگفت‌زده شده است.

بیشتر بخوانید:

 

هشدار به ستاره پیشین بارسلونا درخصوص تبلیغ پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال


او در این خصوص گفت: «من فکر می‌کردم در اواخر ژانویه یا اوایل فوریه به اینجا خواهیم رسید.»

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه