صادرات کالا از مرز مهران به عراق؛ یک میلیون و ۲۷۷ هزار تن

یکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ 754 0
صادرات کالا از مرز مهران به عراق؛ یک میلیون و ۲۷۷ هزار تن یک میلیون و ۲۷۷ هزار تن کالا به ارزش ۶۳۲ میلیون دلار طی هشت ماهه سال جاری از مرز مهران با کشور عراق صادر شده است.

به گزارش تجارت بان، روح الله غلامی مدیرکل گمرگ ایلام، در خصوص رشد صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل افزود: از نظر وزنی نسبت به سال گذشته ۱۳۹ درصد و از نظر ارزش دلاری ۱۲۲ درصد رشد صادرات ثبت شده است.

 

وی افزود: ترانزیت کالا از مرز مهران نیز طی مدت یاد شده ۶۲ هزار تن بوده که در مقایسه با سال گذشته ۱۶۴ درصد رشد داشته ایم.

 

مدیرکل گمرگ ادامه داد: صادرات مرزی پس از فروکش کردن کرونا در حال بازگشت به دوران اوج است و خوشبختانه با رایزنی مستمر با طرف عراقی هیچ مشکلی از نظر صادرات وجود ندارد.

 

غلامی تاکید کرد: علاوه بر مرز بین المللی مهران ایجاد ۲ بازارچه مرزی در استان ایلام سال ۹۶ در هیات دولت مصوب شده و بازارچه هلاله شمالی نیز در هیات های کارشناسی تصویب شده است که امیدواریم بزودی بازگشایی شوند تا بتوانیم سهم صادرات خود را افزایش دهیم.

 

وی با اشاره به عضویت کشور عراق در کنوانسیون" تیر" یادآور شد: بحث بورکراسی و تضامین به کشور عراق نیز حل شده و نیاز به رایزنی داریم که بتوانیم از طریق کشور عراق کالا را به سوریه و لبنان صادر کنیم.

 

 شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است./ایرنا

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه