برگزاری فم‌‌تور فعالان گردشگری عراق در ایلام

یکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ 772 0
برگزاری فم‌‌تور فعالان گردشگری عراق در ایلام مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از برگزاری فم‌‌تور گردشگری عراق در ایلام خبر داد.

به گزارش تجارت بان،عبدالمالک شنبه زاده گفت: با هدف کمک به توسعه، ایجاد و حفظ اشتغال در زمینه گردشگری داخلی فم‌تور فعالان گردشگری کشور عراق در تاریخ ۲۳ الی ۲۵ آذرماه به مدت سه روز در استان برگزار می‌شود.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: شناسایی و معرفی جاذبه‌های گردشگری استان ایلام، استفاده از ظرفیت بازار کشور هدف (کشور عراق) برای توسعه گردشگری استان مخصوصاً گردشگری سلامت و میزان شناخت و حجم تقاضا در بازار هدف از دیگر اهداف برگزاری این فم تور می‌توان برشمرد.

 

شنبه‌زاده تصریح کرد: حضور گردشگران در استان علاوه بر معرفی جاذبه‌های تاریخی و صنایع‌دستی سودآوری را نیز برای بخش خصوص به همراه دارد.

 

او گفت: هدف اصلی از برگزاری تور آشناسازی برای فعالان گردشگری کشور عراق به‌عنوان کشور بازار هدف استان ایلام، توزیع سفر ایمن و هوشمند در دوران پساکرونا، معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان به منظور مدیریت سفر و تحریک تقاضا و ایجاد اعتمادسازی است.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام یادآور شد: استان ایلام دارای ۴۲۵ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق بوده و کوتاه‌ترین مسیر زمینی به عتبات عالیات از مرز بین المللی مهران می‌گذرد، همچنین مهران یکی از پرترددترین مرزهای رسمی کشور است که نزدیکی آن به شهرهای مذهبی عراق این مرز را به یکی از مهم‌ترین مرزهای رفت و آمد زائران و صدور کالا به کشور عراق تبدیل کرده است. مرز مهران علاوه بر روزهای اربعین در تمامی سال شاهد بیشترین تردد زائران به عتبات عالیات است و همین عامل باعث شده امروز این مرز به‌عنوان مهم‌ترین مرز زمینی کشور به عراق نیز شناخته شود./کردپرس

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه