ورود سازمان بازرسی به مشکلات مرز باشماق مریوان

سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ 702 0
ورود سازمان بازرسی به مشکلات مرز باشماق مریوان بازرس کل استان کردستان به منظور بررسی مشکلات مرز رسمی بین‌المللی باشماق مریوان از این مرز بازدید کرد.

به گزارش تجارت بان، لزوم بررسی میدانی زیرساخت‌های دومین مرز ترانزیتی کشور، بازرس کل استان کردستان را بر آن داشت تا عصر امروز همراه با جمعی از مدیران دستگاه‌های متولی از مرز بین‌المللی باشماق مریوان بازدید کند.

 

عیسی هواسی، بازرس کل استان کردستان در نشست شورای هماهنگی امور مرزی و بررسی مشکلات مرز باشماق مریوان با اشاره به ظرفیت ویژه پایانه مرزی باشماق و قابلیت آن در توسعه اقتصادی منطقه، لزوم اتخاذ تدابیر عاجل در رفع مشکلات زیرساختی پایانه، استفاده بهینه از توان و امکانات موجود در آن و چاره‌‍اندیشی در ایجاد نظارت مؤثر و همسو در امور اجرایی آن تأکید کرد.

 

وی افزود: امکان حل و فصل اختلافات متولیان امر با توسل به راهکارهای قانونی مشخص، مدون و تعقیب و مراعات ضوابط و مقررات جاری تحت نظارت مؤثر حاکمیت در این مرز وجود دارد.

 

بازرس کل استان کردستان آسیب‌های مبتلابه در پایانه مرزی باشماق را ناشی از ضعف و ناکارآمدی زیرساخت‌ها، بروز برخی اختلافات بلاوجه و غیر قابل قبول میان دست‌اندرکاران و سوء جریانات اداری و مالی ناشی از فقدان نظارت کارآمد و موثر دانست و تصریح کرد: تداوم روند کنونی و آشفتگی‌های ناشی از آن، موجب تضییع توأمان حقوق عمومی و حاکمیتی بوده و به هیچ وجه قابل قبول نخواهد بود.

 

هواسی با گریز به رسالت ذاتی فرمانداری شهرستان در مدیریت توأم با نظارت مؤثر و کارآمد در پایانه باشماق، مسئولیت قانونی ارگان مذکور در حل و فصل اختلافات را ضروری و مورد توجه ویژه قرار داد.

 

در این جلسه مدیران کل گمرگات، حمل ونقل و پایانه‌ها، فرماندهی هنگ مرزی و فرماندار شهرستان مریوان نسبت به طرح موضوعات و مشکلات پیش‌رو به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.

 

فساد اداری از هیچ مدیری قابل اغماض نیست

عیسی هواسی همچنین در جلسه شورای اداری شهرستان مریوان که با حضور مسئولان این شهر برگزار شد، با اشاره به شرایط حساس کشور در برهه کنونی و معضلات اقتصادی و تنگنای معیشتی ناشی از عداوت دشمنان قسم‌خورده ملت و انقلاب اظهار داشت: باید همه مدیران اداری و اجرایی و مردم با اراده راسخ و اقدام عملی و جهادی جهت خنثی‌سازی توطئه شوم معاندان و عوامل استکبار جهانی در ایجاد نارضایتی عمومی و ناکارآمد جلوه دادن ارکان مختلف حاکمیت به‌جد پای کار و در این راستا تلاش کنند.

 

وی دست‌یابی به این توفیق عظیم را از طریق اتخاذ روحیه فساد ستیزی، قانون‌مداری، پایبندی به سلامت اداری و اجرایی در کنار پاسخگویی و تلاش مضاعف در اعتلای سطوح کمی و کیفی خدمت‌رسانی به آحاد جامعه را اجرایی دانست و گفت: باید همه مدیران در این راستا گام بردارند.

 

بازرس کل استان کردستان تصریح کرد: تحقق هرگونه فساد و یا سوء جریان در عملکرد هر یک از مدیران اداری و اجرایی کشور و استان در شرایط کنونی به مثابه ریختن آب در آسیاب دشمنان ملت و نظام و همسوی با سیاست‌های خباثت آلود آنها بوده و به هیچ عنوان قابل پذیرش نخواهد بود و در صورت احراز چنین مواردی، اقدام قاطع و عاجل در دفاع از حقوق مردم و صیانت از آبروی نظام مقدس جمهوری اسلامی به عمل خواهد آمد.  

 

هواسی به ظرفیت قانونی سازمان بازرسی کل کشور در اعمال نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها در مراحل قبل، حین و بعد از اقدامات آنها اشاره کرد و یادآور شد: بازرسی کل استان در ارائه هرگونه ارشاد و معاضدت تخصصی و حقوقی مدیران در تصمیم‌گیری‌های مدیریتی آمادگی کامل داشته و در این راستا از هیچ همکاری دریغ نخواهیم کرد.

 

آرتیکاس اقبال، فرماندار شهرستان مریوان نیز در این جلسه با اشاره به تأکید اخیر استاندار، همه مدیران را ملزم به اجرای وظیفه تا آخرین روز کاری دانست و اظهار داشت: مسئولان تا لحظه آخر در راستای خدمت صادقانه به مردم گام بردارند.

 

وی به اعمال محدودیت‌های هوشمند کرونایی در کشور اشاره کرد و افزود: طبق دستور ستاد مقابله با کرونا، در دستگاه‌های دولتی این شهرستان به کسانی که کارت واکسیناسیون نداشته باشند، هیچ نوع خدمات اداری و دولتی ارائه نمی‌شود و در صورت مشاهده برخورد خواهد شد.

 

 فرماندار شهرستان مریوان با اشاره به فرارسیدن فصل زمستان، بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف انرژی توسط ادارات تاکید کرد./تسنیم

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه