دستورالعمل جدید بغداد برای ورود گردشگران به عراق

یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ 863 0
دستورالعمل جدید بغداد برای ورود گردشگران به عراق حضور برخی گردشگران خارجی که با ویزای گردشگری وارد عراق شده و سپس به کارگری اشتغال می ورزند، موجب شد تا بغداد دستورالعمل جدیدی در این باره صادر کند.

به گزارش تجارت بان، وزارت فرهنگ و گردشگری عراق، بخشنامه جدیدی برای حضور گردشگران در عراق صادر  کرد.
بر اساس این گزارش، «احمد علیاوی» سخنگوی وزارت فرهنگ و گردشگری عراق اعلام کرد: قانون ویژه ای برای حضور نیروهای کار خارجی و اشتغال آنها در عراق وجود دارد. 


به گفته او نباید افرادی که تحت عنوان گردشگر وارد عراق می شوند مبادرت به کارگری کنند؛ چون مجوز آنها برای امور زیارتی و گردشگری صادر شده است؛ به همین منظور در چند روز آینده دستورالعمل جدیدی برای ورود گردشگران به صورت گروهی صادر می شود تا در زمانی که برای آنها مشخص شده است نسبت به بازگرداندن افراد حاضر در تور اقدام کنند. 


علیاوی گفت: هیچ قانونی اجازه نداده است تا گردشگرانی که وارد عراق می شوند در اینجا ماندگار شده و مشغول کار شوند؛ چون ویزای آنها تنها برای گردشگری است.


این مقام مسئول اظهار کرد: افراد زیادی با ملیت های مختلف برای کار به عراق وارد شده اند که مجوز آنها فقط برای کار صادر شده است. سازمان گردشگری بخشی از وزارت فرهنگ و ویژه امور گردشگری است که باید بر روی اماکن گردشگری و هتل ها نظارت داشته باشد و برای رونق آنها برنامه ریزی کند اما این سازمان موظف بر امور کارگران و نظارت بر آنها نبوده و نمی تواند مجوزی برای آنها در این بخش صادر کند.


به گفته وی موضوع کارگران خارجی در حوزه وظایف وزارت کار و امور اجتماعی، وزارت کشور و نهادهای امنیتی عراق است.

امتیاز مطلب: 67%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه