صادرات کالای استاندارد از مرز مهران به عراق ۸۹ هزار تن

شنبه ۴ دى ۱۴۰۰ 487 0
صادرات کالای استاندارد از مرز مهران به عراق ۸۹ هزار تن مدیرکل استاندارد ایلام از صادرات ۸۹ هزار و ۹۱۱ تن کالای استاندارد از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه از طریق مرز مهران به عراق خبرداد.

به گزارش تجارت بان، مهناز همتی اظهار داشت: بیشتر کالا‌های صادر شده در مدت یاد شده شامل صادرات ۸۹ هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران به عراقسنگ‌های ساختمانی، سنگ آهن، کاشی، میلگرد، مواد شیمیایی و قطعات یدکی خودرو بوده است.

 

مدیرکل استاندارد استان ایلام افزود: همچنین از ابتدای سالجاری تاکنون برای هزار و ۱۵۹ فقره پرونده صادراتی مجوز صادرات صادر شده است.

 

وی یادآور شد: امسال تعداد یکهزار و ۱۴۶ فقره آزمون تعیین ماهیت (تعیین تعرفه گمرکی) در آزمایشگاه اداره استاندارد شهرستان مرزی مهران انجام شده که بیشترین آن مربوط به آهک و کربنات سدیم است.

همتی با اشاره به میزان صادرات کالای استاندارد در سال گذشته نیز گفت: در این مدت تعداد ۶۷۶ فقره پرونده صادراتی شامل ۱۹۸ محصول که ۸۶ محصول آن‌ها با توجه به اینکه مشمول استاندارد اجباری برای صادرات بوده‌اند بر اساس پروانه استاندارد آن‌ها مجوز صادرات صادر شده است.

بگفته مدیرکل استاندار ایلام در این مدت همچنین ۶۵۶ فقره آزمون تعیین ماهیت در آزمایشگاه اداره استاندارد شهرستان مرزی مهران انجام شده که بیشترین آن مربوط به آهک و کربنات سدیم است.

شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است.

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه