سفر از کشورهای همسایه به ایران مجاز شد + شرایط سفر

سه شنبه ۲۱ دى ۱۴۰۰ 682 0
سفر از کشورهای همسایه به ایران مجاز شد + شرایط سفر فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا از بازگشت تردد در مرزهای همسایه به حالت عادی خبر داد.

به گزارش تجارت بان، احمد وحیدی در پایان جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در توضیح مصوبات این جلسه با اشاره به کیفیت تردد مسافران به (مقصد) و از (مبدا) کشورهای همسایه، گفت: محدودیت تردد با کشورهای همسایه به حالت قبل برگشت؛ افراد با داشتن تست‌های پی سی آر منفی یا ارائه سند تزریق ۲ دُز واکسن می‌توانند وارد کشور شوند که به این ترتیب محدودیت تردد با کشورهای همسایه حذف شد.

 

وزیر کشور افزود: برخی کشورها که مسافران از آنها از طریق مرز هوایی وارد کشور می‌شدند و بیماری در آنجا کنترل شده هم محدودیت‌هایشان برداشته شده، اما محدودیت‌های کشورهای اروپایی، فرانسه و انگلیس همچنان برقرار است و سایر کشورها هم محدودیت‌هایشان در حال بررسی است. البته کشورهایی که رشد سویه اُمیکرون در آنها روی بدهد ممکن است محدودیت‌هایشان اضافه شود.

 

وحیدی تاکید کرد: تردد در مرزهای زمینی تنها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تزریق واکسن و داشتن تست پی سی آر منفی امکان پذیر است و گزارش‌های جلسه امروز از ارزیابی مرزها نشان داد که رعایت موارد باید بیشتر شود.  

 

بر اساس این گزارش، شهروندان اقلیم کردستان و عراق نیز با داشتن شرایط فوق، می توانند به ایران سفر کنند.

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه