هزینه‌های زندگی در شهرهای عراق چقدر است؟

شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ 1483 0
هزینه‌های زندگی در شهرهای عراق چقدر است؟ یک نهاد اقتصادی بین‌المللی اعلام کرد که بغداد گران‌ترین استان عراق و در رتبه نهم در جهان عرب به لحاظ هزینه زندگی است.

به گزارش تجارت بان، یک نهاد اقتصادی بین‌المللی اعلام کرد که بغداد گران‌ترین استان عراق و در رتبه نهم در جهان عرب به لحاظ هزینه زندگی است.

 

به گزارش نشریه رسمی «الصباح» عراق، «شبکه مستشاران میدانی» در گزارشی تأکید کرد که بغداد گران‌ترین استان عراق به لحاظ هزینه‌های زندگی روزمره یک فرد است و هزینه زندگی یک فرد مجرد در این شهر ماهانه 675 هزار دینار (حدود 380 دلار) است که بخشی از آن نتیجه فساد و نبود عدالت اجتماعی و تثبیت وضعیت طبقاتی است.

 

«قحطان الحسو»، عضو این شبکه، گفت که استان مثنی (مرکز آن: سماوه) ارزان‌ترین استان عراق است و هزینه زندگی یک فرد در آن ماهانه 150 – 200 هزار دینار (85-115 دلار) است.

 

وی افزود که هزینه زندگی یک فرد مجرد در اقلیم کردستان و استان نینوا (مرکز آن: موصل) به صورت میانگین ماهانه 200 هزار دینار (حدود 115 دلار) است که در اربیل این مبلغ به حدود 250 هزار دینار (140 دلار) می‌رسد اما در سلیمانیه و دهوک هزینه‌ها پایین‌تر است.

 

او تأکید کرد که دوحه گران‌ترین شهر منطقه و در رتبه دوم دبی و سپس پایتخت‌های کشورهای شورای همکاری و بیروت جای دارند و بغداد در رتبه نهم کشورهای عربی است.

 

الحسو گفت که معیار محاسبه که توسط شبکه مستشاران میدانی و مؤسسه نیمبو تهیه شده، بر اساس قیمت خوراک و پوشاک و هزینه برق و آب و اینترنت و حمل و نقل و سرگرمی بوده است./میدل ایست نیوز

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه