عراق بزرگ‌ترین مشتری کالاهای اصفهانی

سه شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ 341 0
عراق بزرگ‌ترین مشتری کالاهای اصفهانی مدیرکل گمرکات استان اصفهان با اشاره به افزایش ۶۲ درصدی صادرات گمرکات استان، گفت: عمده کشورهای هدف صادراتی گمرکات استان اصفهان عراق، پاکستان، افغانستان، ترکیه و ارمنستان است.

به گزارش تجارت بان،رسول کوهستانی‌پزوه با اشاره به اینکه در یازده ماهه ۱۴۰۰ تشریفات صادرات ۲۶ هزار و ۳۶۵ فقره اظهارنامه به وزن یک میلیون و  ۹۴۴ هزار و ۸۲۲  تن کالا به ارزش یک میلیارد و۲۱۶ میلیون و ۵۶۴ هزار دلار در ۵ گمرک استان اصفهان انجام شده است، اظهار کرد: این آمار در مقایسه با سال قبل از نظر تعداد ۲۳ درصد، از حیث وزن ۱۴ درصد و از لحاظ ارزش ۶۲ درصد رشد داشته است. 

 

وی درباره فعالیت گمرکات استان اصفهان به تفکیک هر گمرک در یازده ماهه ۱۴۰۰، گفت: اظهارنامه‌های صادراتی گمرک اصفهان به ارزش ۶۰۴ میلیون و ۶۶۰ هزار دلار و وزن یک میلیون و ۱۷۳  هزار و ۷۳۹ تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از حیث ارزش ۶۹ درصد و از نظر وزنی ۱۸ درصد رشد داشته است.

 

مدیرکل گمرکات استان اصفهان درباره صادرات گمرک کاشان گفت: تا پایان بهمن امسال به ارزش ۴۱۱ میلیون و ۳۹۸ هزار دلار و به وزن ۵۱۰ هزار و ۷۴۶ تن کالا تشریفات صادرات از طریق گمرک کاشان انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از حیث ارزش ۶۹ درصد و از نظر وزن ۲۹ درصد رشد داشته است.

 

به گزارش ایسنا و به نقل از گمرکات استان اصفهان، کوهستانی‌پزوه در زمینه صادرات گمرک اختصاصی مجتمع فولاد مبارکه، گفت: در یازده ماهه امسال به ارزش ۷۹ میلیون و ۴۳۷ هزار دلار و به وزن ۸۵ هزار و ۲۷۳تن کالا تشریفات صادرات از طریق گمرک اختصاصی مجتمع فولاد مبارکه انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۲۰ درصد رشد و از نظر وزن ۳۸ درصد کاهش داشته است.

 

وی در زمینه صادرات گمرک اختصاصی ذوب‌آهن، گفت: در این مدت، ۱۱۲ میلیون و ۴۲۵ هزار دلار و به وزن ۱۷۴ هزار و ۲۵۲ هزار تن کالا تشریفات صادرات از طریق گمرک اختصاصی  ذوب‌آهن انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۶۰ درصد و از لحاظ وزنی ۵ درصد افزایش داشته است.

 

مدیرکل گمرکات استان اصفهان درباره صادرات گمرک فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان گفت: در یازده ماهه ابتدای امسال ۸ میلیون و ۶۴۳ هزار دلار و به وزن ۸۱۲ تن تشریفات صادرات از طریق کارگو ترمینال فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۳۰ درصد کاهش و از لحاظ وزنی ۶۷ درصد کاهش داشته است.

 

وی درخصوص عمده محصولات صادراتی گمرکات استان اصفهان، افزود: در این مدت، آهن و فولاد به ارزش ۶۰۶ میلیون دلار، محصولات پتروشیمی ۱۷۶ میلیون دلار، فرش دستباف و ماشینی ۹۱میلیون دلار و محصولات لبنی ۶۴ میلیون دلار از طریق گمرکات استان اصفهان صادرات داشته‌ایم.

 

کوهستانی عمده کشورهای هدف صادراتی گمرکات استان اصفهان را عراق به ارزش ۵۲۲ میلیون دلار، پاکستان ۱۶۲میلیون دلار، افغانستان۱۲۰ میلیون دلار، ترکیه ۷۱ میلیون دلار و ارمنستان ۳۴ میلیون دلار اعلام کرد./ایسنا

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه