۳۲ اقامتگاه بوم‌گردی در کردستان آماده میزبانی از مسافران نوروزی

پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ 572 0
۳۲ اقامتگاه بوم‌گردی در کردستان آماده میزبانی از مسافران نوروزی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان گفت: ۳۲ اقامتگاه بوم‌گردی در استان آماده اسکان گردشگران و مسافران نوروزی است.

به گزارش تجارت بان، یعقوب گویلیان در بازدید از اقامتگاه بوم‌گردی شاه‌نشین در شهرستان مریوان، گفت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی امروزه یک جاذبه برای ماندگاری گردشگر و مناطق هدف گردشگری محسوب می‌شود و این ظرفیت در استان کردستان به‌ واسطه جاذبه فراوان در زمینه گردشگری وجود دارد.

 

وی اظهار کرد: بوم‌گردی راهی برای احیای سنت‌ها و آیین‌های قدیمی بوده که این مهم در اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان به نمایش گذاشته شده است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان با بیان اینکه اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان برای نوروز ۱۴۰۱ در چارچوب رعایت کامل پروتکل های بهداشتی ابلاغی ستاد ملی کرونا آمادگی پذیرایی از مسافران را دارند، ادامه داد: اقامتگاه‌های بوم‌گردی فرصتی مناسب است تا گردشگران ضمن گردشگری در هر منطقه و بازدید از جاذبه‌های توریستی، حس زیستن به سبک سنتی را تجربه کنند.

 

گویلیان یادآور شد: هر واحد بوم‌گردی ضمن ایجاد اشتغال، منبع خوبی برای تامین درآمد پایدار برای خانواده‌ها و حتی اهالی روستا را ایجاد می‌کند که اداره ‎کل میراث فرهنگی کردستان از کسانی که متقاضی احداث اقامتگاه بوم‌گردی در سطح استان هستند استقبال می‌کند و آماده هرگونه همکاری در این زمینه است./کردپرس

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه