قیمت روغن و آرد در عراق چقدر افزایش یافت؟

سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ 1238 0
قیمت روغن و آرد در عراق چقدر افزایش یافت؟ به گفته مدیر اطلاع رسانی سازمان پیشگیری از جرایم سازمان یافته عراق، به دلیل جنگ روسیه و اوکراین، قیمت محصولات در همه جا از جمله عراق افزایش یافته است.

به گزارش تجارت بان، «مقدم علی اسماعیل» اظهار کرد: ما با افزایش قیمت ها برخورد نخواهیم کرد، چون گران شدن و کاهش قیمت آن امری طبیعی است اما با احتکار محصولات برخورد خواهیم کرد و تا کنون به دلیل این مسئله ده‌ها نفر بازدداشت شده و از این پس برخوردها هم شدیدتر خواهند شد.

 

لازم به دکر است در 10 روز اخیر قیمت هر کارتن روغن مایع بیش از 20 هزار دینار و هر گونی آرد بیش از 25 هزار دینار افزایش یافته است.

 

اگر چه دولت عراق تلاش های خود را برای جلوگیری از انحصار و احتکار محصولات غذایی افزایش داده است اما به باور ساکنان عراق، دولت توان کنترل بازار را ندارد.

 

بر اساس آمار وزارت بازرگانی عراق، این کشور در سال 2021، حدود 84 میلیون دلار روغن مایع از ترکیه وارد کرده است و این در حالی است که چنانچه واحد تولیدی بابل که تنها کارگاه تولید روغن مایع در عراق است، اگر به صورت مستمر فعالیت داشته باشد امکان تامین روغن مایع برای کل عراق را دارد، اما به دلیل تامین نشدن مواد اولیه، این کارگاه با ظرفیت کمتری تولید می کند.

 

تا پیش از سال 2003 و بر اساس آمارهای وزرات بازرگانی عراق، 70 درصد از نیازهای این کشور در زمینه روغن مایع و آرد در داخل کشور تولید می شد، اما در حال حاضر به دلیلی تعطیلی اکثر واحدهای تولیدی، بیش از 70 درصد آن از راه واردات تامین می شود./روداو

 

 

 

 

 

امتیاز مطلب: 50%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه