نوسانات دلار از وین تا اربیل

سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ 536 0
نوسانات دلار از وین تا اربیل برخی از دست‌اندرکاران بازار در گفت‌وگو با رسانه‎‌ها از اتفاق جدیدی در این بازار خبر می‌دادند؛ یک فعال بازار دراین‌باره به اکوایران، گفت: «آمریکا به ایران پیشنهادی داده است که اجازه صادرات نفت به کشور را فراهم خواهد کرد.

به گزارش تجارت بان، رئیس اسبق کانون صرافان در ادامه تأکید کرد: «در بازار هر فرد وظیفه‌ای دارد. دلال‌ها در بازار وظیفه کسب سود از بازار را دارند. با هر بهانه، خبر تائید شده یا تایید نشده؛ دلال‌ها خصوصاً دلال‌های بزرگ که توان ایجاد موج دارند، کسب سود می‌کنند. با ایجاد جو بازار را ملتهب می‌کنند. از سویی عدم تزریق به‌موقع و جمع‌کردن ارز، التهاب بازار را بیشتر می‌کند. با این التهاب بازار صعودی می‌شود و دلال‌ها سود می‌کنند. برخلاف این موضوع اگر از وین خبری پیرامون گفت‌وگوهای دوجانبه ایران با طرفین مذاکره منعکس شود، بازار نزولی می‌شود تا دلال‌ها با کسب سود دلار بخرند.»

 

سمیعی در پایان گفت: «این افراد طرفدار کفر، اسلام و آمریکا و ایران نیستند، تنها به فکر منافع خودشان هستند. برای خودشان رسالت کسب سود تعریف کرده‌اند. مشخص نیست این وظیفه چگونه تعریف‌شده است. بانک مرکزی با ۸۰درصد عرضه ارزی که در دست دارد، وظیفه مقابله با این جو را دارد. در زمان صعود و نزول مصنوعی بازار بانک مرکزی باید ورود کند. تلاطم یک تا دو درصد در روز قابل‌قبول است اما تلاطم بیشتر نشان‌گر دخالت افراد خاصی است». باید دید این ‌بار زور سیاست‌های بانک مرکزی بر وقایع خارجی تأثیرگذار بر نرخ ارزهای بین‌المللی می‌چربد؟

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه