صادرات آبزیان پرورشی خوزستان به عراق از سرگرفته شد

چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ 628 0
صادرات آبزیان پرورشی خوزستان به عراق از سرگرفته شد مدیر کل شیلات خوزستان، گفت: همزمان با بازگشایی گذرگاه مرزی شلمچه، صادرات آبزیان پرورشی استان به کشور عراق طی هفته جاری از سر گرفته شد.

به گزارش تجارت بان، فتح اله ابوعلی گفت: مرز بین المللی شلمچه یکی از اصلی‌ترین محور‌های تجاری صادرات آبزیان به کشور عراق محسوب می‌شود و با توجه به کوتاهی بعد مسافت و نزدیکی این مرز به بازار استان بصره و همچنین ظرفیت بالای تولیدات آبزیان پرورشی استان می‌توان شاهد رونق صادرات آبزیان و بالا رفتن کیفیت و ثبات در قیمت بازار باشیم.

 

به گفته او صادرات آبزیان پرورشی خوزستان از مرز‌های شلمچه و چذابه بیش از ۲ سال به دلیل شیوع ویروس کرونا ممنوع بوده و آبزی پروران به ناچار با هزینه‌های سنگین، ماهی‌های پرورشی خود را از مرز‌های پرویزخان و خسروی در استان کرمانشاه و مرز تجاری باشماق در استان کردستان به کشور عراق صادر کردند.

 

مدیر کل شیلات خوزستان می گوید:طی رایزنی‌های صورت گرفته صادرات آبزیان پرورشی از استان به کشور عراق از مرز تجاری شلمچه خوزستان مجددا از سرگرفته شد و صنعت آبزی پروری همچنان به توسعه و بالندگی خود ادامه می‌دهد./خبرنگاران جوان

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه