آلبوم موسیقی «مستوره» منتشر شد

دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ 532 0
آلبوم موسیقی «مستوره» منتشر شد آلبوم «مستوره» از تازه‌ترین محصولات واحد موسیقی حوزه هنری کردستان با سرپرستی «محمد میرزایی» و خوانندگی «سجاد مهربانی» منتشر شد.

به گزارش تجارت بان، رئیس حوزه هنری استان کردستان در نشست خبری با رسانه های کردستان در رابطه با انتشار آلبوم «مستوره»، گفت: در ادامه حمایت از تولید آثار هنری موسیقایی متناسب با فرهنگ وهنر بومی منطقه و همخوانی آن با شاخصه های موسیقی هنری ایران، آلبوم مستوره به عنوان  اولین اثر گروه همنوازان دانشگاه کردستان با حمایت حوزه هنری استان کردستان منتشر شده است.

 

امین مرادی با اشاره به انتخاب اعضای این گروه از میان دانشجویان رشته‌ی نوازندگی موسیقی ایرانی دانشگاه کردستان، اظهر کرد: این اثر با استفاده از المان های تعامل پذیر موسیقی کردستان با موسیقی دستگاهی که برآمده از نتایج پژوهش های مرتبط با این دو حوزه است، تنظیم شده است.

 

او می‌گوید: سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی یونسکو پتانسل بسیار بالای هنر موسیقی در استان فرصت مناسبی است تا با حمایت از هنرمندان متعهد نسبت به تولید آثار ارزشمندو فاخر موسیقایی متناسب با زیست بوم استان گام برداشت.

 

رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: پس از تأسیس گروه موسیقی دانشگاه کردستان در سال ۱۳۹۵، گروه همنوازان دانشگاه کردستان به عنوان نهاد اجرایی در زمینه‌ی تولید و انتشار آثار هنری در سال ۱۳۹۷ بنیان نهاده شد.

 

مرادی گفت: از دیگر برنامه‌های این گروه اجرای عملی و کاربردی نتایج پژوهش‌های مرتبط با موسیقی کردستان است.

 

به گفته او آواز در این اثر با موضوع قابلیت شعر مستوره اردلان جهت همنشینی با موسیقی دستگاهی در دستگاه ماهور طراحی شده است.

 

رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: اشعار این آلبوم شامل «شعرآواز- مستوره کردستانی»، «شعر تصنیف لیم یاخی- مه لا عه بدوللا بوکانی» و شعر تصنیف فولکلور که ویار است که با شماره ثبت ۴۲۸/م-۱۴۰۰ در مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر و پس از برگزاری مراسم رونمایی که همزمان با روز سنه در سنندج برگزار می‌شود در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

 

ماه شرف خانم مستوره اردلان در ۱۱۸۲ شمسی در سنندج دیده به جهان گشور تا در حیات پربارو البته کوتاه خود، عنوان اولین زن تاریخ نگار و شاعره‌ای صاحب سبک را بر دوش گیرد. تاریخ اردلان، عقاید مستوره در اعتقادات و دیوان اشعار، بخشی از آثار اوست که تاکنون چاپ و منتشر شده است.

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه