آیا روغن ارزان می‌شود؟

سه شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ 1053 0
آیا روغن ارزان می‌شود؟ دبیر انجمن صنایع روغن نباتی با بیان اینکه طی ۱۲ ماه سال ۱۴۰۰ بیش از ۲.۲ میلیون تن انواع روغن نباتی در کشور تولید و توزیع شد، گفت: در حال حاضر ۶۶ هزار تن روغن خام وارداتی بخش خصوصی در بنادر کشور رسوب کرده و چشم انتظار تخصیص ارز است.

 

به گزارش تجارت بان به نقل از  ایسکانیوز، امیر هوشنگ بیرشک در خصوص وضعیت تولید روغن نباتی در کشور اظهار کرد: طی سال گذشته تولید روغن نباتی با افزایش ۲۰ درصدی نسبت به سال قبلش از حدود یک میلیون و ۸۶۰ هزار تن به دو میلیون  و ۲۳۰ هزار تن افزایش یافت.


وی خاطرنشان کرد: از این رقم حدود یک میلیون و ۳۶۰ هزار تن روغن خانوار و ۸۶۹ هزار تن روغن صنف و صنعت بوده که طی سال گذشته در سراسر کشور تولید و توزیع شد.

 

دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی در خصوص واردات روغن نباتی گفت: در حال حاضر ۶۶ هزار تن روغن خام وارداتی بخش خصوصی در بنادر کشور رسوب کرده و چشم انتظار تخصیص ارز است.

 

بیرشک تصریح کرد: در صورت تداوم اجرای سیاست‌های دولت در خصوص تخصیص به موقع ارز ۴۲۰۰ تومانی و اصلاح قیمت روغن نباتی متاثر از قیمت‌های جهانی، مالیات بر ارزش افزوده و سایر مولفه‌های موثر بر تولید و قیمت تمام شده، می‌توان نیاز روغن نباتی کشور را به نحو مناسبی تامین کرد تا شاهد ثبات و آرامش در بازار روغن نباتی باشیم.

 

امتیاز مطلب: 50%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه