چهارشنبه ۷ اردیبهشت ماه؛

اولین عرضه اولیه بازار سرمایه در سال جاری/ «آسیاتک» چه میزان نقدینگی نیاز دارد؟

یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ 648 0
اولین عرضه اولیه بازار سرمایه در سال جاری/ «آسیاتک» چه میزان نقدینگی نیاز دارد؟ بنابر اطلاعیه شرکت بورس تهران، عرضه اولیه ۱۵درصد از سهام شرکت انتقال داده‌های آسیا با نماد «آسیاتک»، چهارشنبه هفته جاری انجام خواهد شد.

به گزارش تجارت بان، چهارشنبه هفته جاری (۷ اردیبهشت ماه)، ۳۰۰ میلیون سهم معادل ۱۵درصد از سهام شرکت انتقال داده‌های آسیاتک با نماد «آسیاتک»، در بورس تهران عرضه خواهد شد.

 

دامنه قیمتی در این عرضه اولیه، در محدوده  ۵۴۶۰ تا ۶۶۶۰ ریال برای هر سهم و حداکثر سهام اختصاص یافته به هر کد بورسی، ۴۰۰ سهم خواهد بود. با توجه به این موضوع، حداکثر نقدینگی مورد نیاز برای شرکت در عرضه اولیه «آسیاتک»، ۲ میلیون و ۶۶۴هزار ریال است. لازم به ذکر است که این عدد، به تعداد شرکت‌کنندگان در عرضه اولیه بستگی خواهد داشت و امکان تغییر آن وجود دارد.

 

مدیر این عرضه اولیه، کارگزاری آتیه و متعهدین خرید، سهامداران عمده و شرکت تامین سرمایه بانک ملت به میزان ۵۰ درصد از کل سهام قابل عرضه هستند. بازارگردان نیز، صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی آتیه باران است.

 

سرمایه فعلی آسیاتک بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان است و با توجه به برنامه‌های توسعه در حوزه خدمات دیتاسنتر، افزایش سرمایه حداقل ۵۰ میلیارد تومانی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی، پس از عرضه اولیه طی مراحل قانونی را خواهد داشت.

 

شرکت انتقال داده‌های آسیاتک، شهریورماه سال گذشته در بازار دوم بورس درج شد. این شرکت به‌ عنوان پانصد و نود و سومین شرکت پذیرفته ‌شده در ﺑﺨﺶ اطلاعات و ارتباطات، گروه و طبقه خدمات ارزش افزوده در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شده است.

 

این شرکت، حدود پنج سال پیش و با سرمایه ۳۰ میلیارد تومانی، آماده عرضه اولیه در زمستان سال ۱۳۹۶ بود. اما پس از درج نماد به عنوان پانصد و هجدهمین شرکت بورسی به عرضه اولیه نرسید.  پس از منتفی شدن ادغام شرکت انتقال داده‌های آسیاتک با شرکت های‌وب در آبان ۱۳۹۶ و لغو عرضه اولیه ۱۰درصدی سهام در فرصت ۶ماهه، پذیرش این شرکت نیز لغو شد. قرار بر طی شدن فرآیند پذیرش و درج نماد دوباره در سال ۱۳۹۷ بود، اما این اتفاق رخ نداد و صحرایی، مدیرعامل سابق شرکت بورس تهران، از لغو پذیرش و عرضه اولیه آسیاتک به دلیل عدم پیگیری سهامداران عمده خبر داد.

 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه