سنندج قدیم در معرض نمایش گذاشته می شود

یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ 568 0
سنندج قدیم در معرض نمایش گذاشته می شود به همت حوزه هنری استان کردستان و با همکاری شهرداری، شورای اسلامی شهر سنندج و دفتر یونسکو در سنندج نمایشگاهی از عکس های قدیمی شهر سنندج به مناسبت روز سنه از4تا10 اردیبهشت1401 در محل گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می شود.

به گزارش تجارت بان، نمایشگاه عکس های قدیمی سنندج برگرفته از کتاب «آلبوم سنندج» تألیف حامد شریعتی امروز چهارم اردیبهشت 1401 با حضور مسئولین استانی و هنرمندان افتتاح میشود.

 

در این نمایشگاه 51 عکس قدیمی شهر سنندج در اندازه 70*50 از سال های 1260 تا 1357 گردآوری و در معرض نمایش عموم قرار داده شده است.

 

حامد شریعتی نویسنده کتاب آیینه سنندج در  گفت و گو با فارس اظهار کرد: این کتاب دارای 275 صفحه بوده و در هشت فصل مختلف شامل نقشه های قدیمی سنندج، علما و مشاهیر این شهر، کارمندان، خوانین سنندج، بازاریان و کسبه، هنرمندان، ورزشکاران و سکه های قدیمی نگاشته شده است.

 

وی افزود: مطالب و تصاویر این کتاب در طول پنج سال و در بررسی میدانی و دیدار چهره به چهره با خانواده های قدیمی و تاریخی سنندج که تصاویری قدیمی در آلبوم های خانوادگی خود داشتند جمع آوری شده است.

 

نویسنده کتاب آیینه سنندج اضافه کرد: عکس ها و مسال این اثر به توجه به زمان و مکان آنها و شخصیت های افراد در این هشت فصل منتشر شده و قدیمی ترین تصویر آن در بخش شخصیت ها مربوط به «امان الله خان» و «سنجرخان»در سال 1282 و در بخش اشیاء مربوط به سکه های دوره قاجار و سال 1244 هجری قمری است.

 

این نمایشگاه در ایام برگزاری همه روزه از ساعت 16 تا 20 در محل گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج از یان آثار بازدید کنند.


گفتنی است 6 اردیبهشت ماه با تصویب در شورای فرهنگ عمومی استان به عنوان روز سنه نامگذاری و از 6 اردیبهشت ماه به مدت یک هفته برنامه های فرهنگی وهنری در سطح شهر سنندج برگزار می شود.

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه