راهکار عراق برای افزایش گردشگران

دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ 661 0
راهکار عراق برای افزایش گردشگران شهر موصل بیشتر به عنوان یک میدان جنگ شناخته می‌شود تا یک مقصد گردشگری زیرا سال‌ها در این منطقه جنگ بوده است اما پس از پایان جنگ در جولای ۲۰۱۷، مردم محلی تغییر این شهر را آغاز کردند تا بتواند گردشگران را به خود جذب کند.

به گزارش تجارت بان، در این شهر، تورهای رایگان گردشگری با عنوان ابتکار جدید و با هدف جذب گردشگران به دومین شهر بزرگ عراق انجام می‌شود. در این تورها، حمل‌ونقل و ارائه غذا در رستوران‌های محلی نیز رایگان است.

 

این سفرها توسط داوطلبانی انجام می‌شود که به عنوان زبان دوم خود انگلیسی صحبت می‌کنند. این گروه علاوه بر تورهای رایگان، حمل‌ونقل و غذاهای سنتی را در رستوران های محلی ارائه می‌دهد.

 

رئیس میراث فرهنگی موصل اظهار کرد: این کار به عنوان بازاریابی گردشگری در شهر برای جذب گردشگران عراقی و خارجی است و این کار رایگان می‌تواند تبلیغی برای معرفی شهری ایمن و پذیرای گردشگران باشد.

 

بازدیدکنندگان در مدت اقامت در شهر با معماری منحصر به فرد مرکز شهر آشنا می‌شوند. سازمان‌های غیردولتی مانند یونسکو، مبالغ هنگفتی در این شهر قدیمی سرمایه‌گذاری کرده‌اند و امیدوارند که روزی موصل بتواند به شکوه سابق خود بازگردد.

 

موصِل شهری در شمال عراق، مرکز استان نینوا و پرجمعیت‌ترین شهر عراق پس از بغداد و مرکز اقتصادی شمال کشور است.

 

عراق به عنوان بخشی از تلاش گسترده برای ترویج گردشگری در این کشور نیاز به روادید قبل از ورود را برای شهروندان ۳۷ کشور از جمله ایالات‌متحده، بریتانیا و کشورهای اتحادیه اروپا حذف کرده است./ایسنا

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه