یک فعال گردشگری:

کرمانشاه در فصل بهار از بهترین مقاصد گردشگری کشور است

سه شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ 682 0
کرمانشاه در فصل بهار از بهترین مقاصد گردشگری کشور است یک فعال گردشگری از کرمانشاه به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری فصل بهار در ایران نام برد که جاذبه های بسیاری در این فصل دارد.

به گزارش تجارت بان، حمیدرضا کرمی، بااشاره به طبیعت بسیار زیبای کرمانشاه در فصل بهار، اظهار کرد: کرمانشاه در این فصل درجای جای خود جاذبه های زیادی را برای عرضه دارد و می تواند گردشگران بسیاری را در قالب اکوتوریسم به سوی خود جذب کند.

 

 وی ادامه داد: هرچند طی چندسال اخیر شیوع بیماری کرونا و خشکسالی، تا حدودی توسعه گردشگری را در این فصل تحت شعاع خود قرار داده، اما اکنون که شرایط کرونایی تا حدودی بهبود پیدا کرده، می توانیم از این فرصت برای دیدن جاذبه های طبیعی بی شمار استان سرسبزی چون کرمانشاه استفاده کنیم.

 

این راهنمای گردشگری یکی از شاخص ترین جاذبه های گردشگری کرمانشاه بویژه در بخش اکوتوریسم را منطقه اورامانات عنوان کرد و افزود: در این منطقه علاوه بر جاذبه های طبیعی، می توان فرهنگ و  آداب و رسوم غنی مردم را که با طبیعت در هم آمیخته، دید.

 

وی افزود: در ورودی منطقه اورامانات شهرستان زیبای روانسر با غار باستانی قوری قلعه و سرابی چشم نواز وجود دارد که گردشگران می توانند لحظاتی را در کنار آن بایستند و محو زیبایی آن شوند.

 

کرمی تصریح کرد: در ادامه سفر به اورامانات به جوانرود می رسیم، جایی که می توان در آن منطقه گردشگری سفید برگ، پارک کوهستانی ماپریس، تفرجگاه شبانکاره، غار آبی کاوات و ییلاق بیلایی را دید و در پایان هم سری به بازارچه مرزی جوانرود زد.

 

این فعال گردشگری کرمانشاه از روستاهای دیدنی پاوه در این فصل یاد کرد و گفت: هجیج، زردویی، گلال، دشه، داریان، تین، نجار، خانقاه، شمشیر، ساتیاری و شرکان از جمله روستاهای گردشگر پذیر این شهرستان هستند که در هر فصل از سال زیبایی خود را دارند.

 

وی ادامه داد: مناطق گردشگری سفیداب، هانی کوان و دالانی، جنگل های بوزین و مرخیل، آبشارهای دشه، دریبر، شیلماو و شولخه دیگر جاذبه های طبیعی پاوه هستند که در فصل بهار دیدن آنها را نباید از دست داد.

 

کرمی در ادامه با تاکید براینکه نه تنها در منطقه اورامانات بلکه در سایر مناطق کرمانشاه هم جاذبه های گردشگری طبیعی زیادی در این فصل وجود دارد، عنوان کرد: در منطقه غرب استان، جایی که شهرستانهای قصرشیرین، گیلانغرب، سرپلذهاب و ثلاث باباجانی وجود دارد، در این فصل از سال بهشتی زمینی را می توان دید. با وجود اینکه این شهرستانها جزو مناطق گرمسیر کرمانشاه محسوب می شوند، اما در اواخر زمستان تا اردیبهشت ماه طبیعتی بسیار دیدنی دارند.

 

این راهنمای گردشگری در ادامه از زیبایی های شرق استان هم گفت و افزود: در این منطقه دو باغ شهر بسیار زیبا داریم که متاسفانه مورد غفلت قرار گرفته اند و تاکنون آنگونه که باید و شاید معرفی نشده اند.

 

وی از صحنه و هرسین به عنوان دو باغ شهر زیبای کرمانشاه یاد کرد و ادامه داد: در این شهرستانها باغات زیادی وجود دارد که می توانند مقصد بسیاری از گردشگران علاقمند به اکوتوریسم باشند.

 

کرمی  اضافه کرد: سراب های گلویج، سنقر و گزنهله، روستاهای ورمقان و چرمله علیا، آبشار گیشانپسند و بدر و پریشان نیز از جاذبه های طبیعی بسیار زیبا شهرستان سنقر هستند.

 

وی یادآورشد: البته به واسطه وجود منابع آبی فراوان در این شهرستان و دو سد جامیشان و سلیمانشاه، در سالهای اخیر توجه به این شهرستان در حوزه گردشگری آبی تاحدودی زیاد شده و به نظر می رسد با اتمام پروژه هایی که اکنون در حاشیه این سدها درحال اجراست، در آینده این شهرستان به مقصدی برای گردشگری آبی در غرب کشور تبدیل شود.

 

این فعال گردشگری در ادامه گفت: هرچند بسیاری کنگاور را به عنوان یک شهرستان تاریخی می شناسند، اما در آن جاذبه های طبیعی زیادی هم مانند سراب ماران وجود دارد که گردشگران می توانند در فصل بهار از آن دیدن کنند.

 

وی در ادامه از وجود جنگل های بسیار زیبای عثمانوند و جلالوند در جنوب شهرستان کرمانشاه هم یاد کرد و گفت: جنگل های زیبای بلوط این منطقه هنوز برای بسیاری از گردشگران ناشناخته مانده، درحالی که می تواند یک جاذبه گردشگری منحصربفرد برای کرمانشاه باشد.

 

این راهنمای گردشگری در ادامه گفت: در کنارهمه جاذبه های طبیعی زیبا در استان کرمانشاه، وجود غارهای منحصربفرد در کوهستان پرآو، دیواره های صخره نوردی در بیستون و تاق بستان و کوه های بلند سربه فلک کشیده، این فرصت را هم فراهم کرده که در بحث توریسم ورزشی باتوجه به وجود این جاذبه های طبیعی فعالیت کنیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه گردشگرانی که برای دیدن جاذبه های طبیعی هر منطقه ای می روند باید برخی نکات را رعایت کنند، عنوان کرد: باید نسبت به طبیعت، موجودات زنده و مردم محلی منطقه ای که آن را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می کنیم، مسئولیت پذیر باشیم.

 

کرمی افزود: وقتی از اکوتوریسم صحبت می شود به این معنا است که باید به جامعه محلی و اقتصاد مردم آنها توجه کنیم، بگونه ای که وقتی وارد منطقه ای گردشگری می شویم، ضمن اینکه از طبیعت و فرهنگ آنها استفاده می کنیم، باید اقلام مورد نیاز سفر خود را از آن منطقه تهیه کنیم تا مردم آنجا فرصت کسب درآمد داشته باشند./ایسنا

 

امتیاز مطلب: 100%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه