استقبال مردم حلبچه عراق از صنایع دستی کرمانشاه

یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ 484 0
استقبال مردم حلبچه عراق از صنایع دستی کرمانشاه معاون صنایع دستی کرمانشاه از استقبال خوب مردم حلبچه عراق از نمایشگاه صنایع دستی کرمانشاه خبر داد.

به گزارش تجارت بان، با اشاره به برپایی نمایشگاه صنایع دستی استانهای غرب کشور در شهر حلبچه عراق، اظهار کرد: در این نمایشگاه که به مدت سه روز برپا بود، استانهای کرمانشاه، ایلام، همدان، کردستان و آذربایجان غربی با 83 غرفه حضور داشتند.

 

وی ادامه داد: 17 غرفه در 14 رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی و یک غرفه سوغات از کرمانشاه در این نمایشگاه برپا بود.

 

معاون صنایع دستی کرمانشاه به اشتراکات فرهنگی بین مردم کرمانشاه و حلبچه عراق اشاره کرد و گفت: تلاش کردیم تا هنرها و محصولاتی را در این نمایشگاه عرضه کنیم که متناسب با فرهنگ مشترک بین مردم این دو استان باشد.

 

وی از گیوه، گلیم، زیورآلات سنتی، احجام چوبی، البسه محلی، ارغوان بافی و... به عنوان رشته هایی نام برد که از کرمانشاه دراین نمایشگاه به  نمایش درآمده بود.

 

ویسی با بیان اینکه خوشبختانه مردم حلبچه استقبال بسیار خوبی از هنرهای اصیل دست ساز هنرمندان کرمانشاه در این نمایشگاه داشتند و  فروش قابل توجهی داشتیم، گفت: 18 غرفه صنایع دستی و سوغات کرمانشاه در نمایشگاه حلبچه طی سه روز فعالیت 51 هزار دینار معادل 960 میلیون تومان فروش داشتند.

 

معاون صنایع دستی کرمانشاه اظهار کرد: از آنجایی که صنایع دستی و هنرهای سنتی در این بخش از کشور عراق رشد نکرده، بنابراین مسئولین آن علاقمند بودند که در زمینه آموزش رشته های صنایع دستی با آنها همکاری هایی داشته باشیم. 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه