شیلات ایلام ظرفیت صادرات ماهی را به عراق دارد

سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ 618 0
شیلات ایلام ظرفیت صادرات ماهی را به عراق دارد مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: مازاد آبزیان تولیدی استان قابلیت و پتانسیل صادرات به کشور عراق و خارج استان را دارد.

به گزارش تجارت بان، رضا سلیمانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میانگین ماهی آزاد تولیدی مزارع پرورش ماهی استان ایلام در سال چهار هزار تن است.

 

وی افزود: این آبزیان مازاد با توجه به کیفیت و طعم خوب قابلیت صادرات به خارج از استان را دارتد و در سال های اخیر به صورت موردی بخشی از ماهی مازاد استان از طریق مرز مهران به کشور عراق صادر شده است.

 

سلیمانی یادآور شد: ماهی مازاد ایلام به استان های همجوار چون خوزستان، کرمانشاه و تهران نیز صادر می شود.

وی تاکید کرد: صادارات آبزیان تولید استان به کشور عراق یک پتانسیل قوی اقتصادی است که توسعه و پیگیری جدی آن منوط به همکاری دستگاه های ذیربط چون دامپزشکی، صنعت، معدن تجارت، اتاق بازرگانی، استانداری و دیگر نهادهای مرتبط داخل استان و همراهی طرف عراقی و بازرگانان این کشور است.

 

سلیمانی ادامه داد: ماهی صادراتی به عراق باید بر اساس معیارها و بازارپسندی این کشور باشد تا بتوان بازار مصرف عراق را برای عرضه و فروش این محصول جلب کرد.

 

وی در مورد تامین نهاده های آبزیان هم‌ توضیح داد: تمام نهاده های آبزیان از بازار آزاد تامین و مزرعه داران پرورش ماهی نهاده های مورد نیاز خود را از بازار آزاد تهیه می کنند و برخلاف دام و طیور، به آبزیان و بخش شیلات نهاده دولتی و یارانه ای تعلق نمی گیرد.

 

به گزارش ایرنا، پیش بینی می شود تا پایان سال جاری ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن ماهی سردآبی و گرم آبی از مزارع استان تولید شود.

 

سال گذشته میزان تولید ماهی در استان ۱۰ هزار و ۳۰۰ تن بود.

https://tejaratban.ir/

در استان ایلام ۲۲۰ مزرعه پرورش ماهیان سرد و گرم آبی با ۲ هزار و ۵۰۰ بهره بردار و تعاونی صید و صیادی فعالیت دارد.

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه