سقز قطب تئاتر کُردی جهان است

یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ 403 0
سقز قطب تئاتر کُردی جهان است سقز بعنوان میزبان جشنواره تئاتر کُردی، قطب تئاتر کُردی جهان است و این جایگاه با برگزاری هر چه باشکوتر آن در اداور بعد ارتقا داده می شود.

به گزارش تجارت بان، علی اصغر دریایی عصر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: همکاری و تعامل هنرمندان و مسوولان نقطه عطفی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر هیفدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز است.

 

وی با بیان اینکه تئاتر کُردی پیشینه هنری برای سقز محسوب می شود، افزود: سقز قطب تئاتر کُردی جهان است و این جایگاه می تواند زمینه ساز ارتقای سطح فرهنگی و هنری سقز و کردستان باشد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان  تئاتر را نمایشی برای بیان دردهای مردم و اجتماع دانست و گفت: هنر بعنوان یک زبان بسیار نرم باید در اختیار دردهای جامعه باشد و بتواند دردهای مردم را بازگو و انعکاس دهد که

خوشبختانه این اتفاق در این دوره از جشنواره تئاتر کُردی سقز افتاده است.

 

دریایی به اتمام و تکمیل ساختمان نمایش (پلاتو) سقز اشاره کرد و افزود: عملیات ساخت پلاتو سقز در روزهای آینده آغاز می شود و تلاش می کنیم تا این ساختمان نمایش برای دوره هیجدهم جشنواره تئاتر کُردی آماده شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یادآور شد: بعد از اختتامیه این دوره از جشنواره، برنامه ریزی برای دوره بعد شروع خواهد شد تا سال آینده جشنواره بهتر و باشکوه تری را برگزار کنیم.

 

تئاتر کُردی جایگاه ویژه‌ای در مدیریت شهری سقز دارد

شهردار سقز نیز در این نشست به اهمیت برگزاری جشنواره تئاتر کُردی بعنوان یک برند ماندگار در سقز اشاره کرد و گفت: جشنواره تئاتر کُردی در برنامه های راهبردی عملیاتی شهرداری سقز جایگاه ویژه ای دارد و این جایگاه در چشم انداز ۲۰ ساله سقز نقش پر رنگی خواهد داشت.

 

ارسطو گویلی با بیان اینکه باید تخصیص اعتبارات استانی در حوزه فرهنگ و هنر برای شهرستان سقز نسبت به سال های قبل بیشتر شود، اضافه کرد: سقز نیز همچون سنندج باید عنوان فرهنگی و هنری را یدک بکشد و این امر نیاز به اعتبارات زیربنایی است.

 

شهردار سقز پیشنهاد داد تا روز و هفته سقز در این شهر برگزار شود تا ظرفیت ها و پتانسیل های غنی فرهنگ و هنری خود را در این گونه مراسمات معرفی و نشان دهد.

 

دبیرخانه هفدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز نیز در این نشست با تاکید بر نقش رسانه ها در انعکاس این رویداد مهم فرهنگی و هنری، افزود: این جشنواره آبروی کردستان است بنابراین باید همه مسوولان، هنرمندان و اصحاب

رسانه در برگزاری هرچه باشکوه تر آن تلاش کنند. 

 

فریدون حامدی اضافه کرد: امید است با تعامل و همکاری، وزن و جایگاه واقعی جشنواره تئاتر کُردی را به جهان معرفی کنیم.

 

خبرنگاران حاضر در این نشست نیز بر ایجاد زیرساخت های عمرانی برای جشنواره، اتمام ساختمان پلاتو، اختصاص ردیف بودجه مشخص در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دعوت از هنرمندان کُرد سراسر جهان برای حضور در این

جشنواره، انتخاب دبیر جشنواره و افزایش تعداد گروه های شرکت کننده در این جشنواره تاکید کردند.

 

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد./ایرنا

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه