مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری ارس:

آماده تعامل و همکاری با اقلیم کردستان عراق هستیم

چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ 469 0
آماده تعامل و همکاری با اقلیم کردستان عراق هستیم فرصت های همکاری تجاری با حضور هیات عراقی در منطقه آزاد ارس بررسی شد.

به گزارش تجارت بان، نشیت بررسی فرصت‌های همکاری های تجاری و سرمایه گذاری با حضور هیات عراقی در سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس برگزار شد.

 

 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری ارس در این نشست گفت: منطقه آزاد ارس دارای موقعیت جغرافیایی مناسبی است و صنعتی‌ترین منطقه آزاد کشور است.

 

محسن نریمان افزود: بیش از ۳۱۰ شرکت تولیدی، صنعتی و کشاورزی در منطقه آزاد ارس  فعال است. تنوع تولیدات این منطقه زیاد است از تولیدات پتروشیمی، نفت و بنزین گرفته تا لوازم خانگی و پوشاک در این منطقه یافت می شود و آماده تعامل و همکاری با اقلیم کردستان عراق هستیم تعاملی که به نفع هر ۲ طرف باشد.

 

رئیس هیات اقلیم کردستان نیز در این جلسه گفت: هیات ۵۰ نفری متشکل از صادرکنندگان و فعالان اقتصادی اقلیم عراق به منطقه آزاد ارس سفر کردیم تا با شناخت این منطقه، تبادل تجاریمان را بیشتر کنیم.


شیخ مصطفی عبدالرحمن اظهار کرد: درصدد هستیم ارتباطمان را با کشورهای همسایه از طریق منطقه آزاد ارس گسترش بدهیم و همکاری‌هایی در زمینه ترانزیت کالا داشته باشیم.

 

منطقه آزاد ارس در شمالغرب ایران در نقطه صفر مرزی در مجاورت با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان استقرار یافته است.

امتیاز مطلب: 100%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه