تغییر ساعت تردد مسافران ایران و اقلیم کردستان در مرز تمرچین

چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ 2232 0
تغییر ساعت تردد مسافران ایران و اقلیم کردستان در مرز تمرچین مدیر کل روابط اقلیم کردستان و ایران از ایجاد تسهیلات بیشتر برای تردد مسافران کردستان عراق به ایران خبر داد.

به گزارش تجارت بان، «عبدالله آکره ایی» مدیر کل روابط اقلیم کردستان و ایران اظهار کرد: فعالیت های بازرگانی و تردد مسافران ایران و کردستان عراق در مرز حاج عمران (تمرچین) ادامه دارد. همچنین تردد مسافران با خودرو به صورت شبانه روزی خواهد شد و برای این کار توافقات لازم صورت گرفته است.


این مقام مسئول ادامه داد: مسافران به صورت منظم از مرز حاج عمران در حال تردد هستند، اما مسافرانی که با خودرو از این مرز تردد داشتند با 2 مشکل روبرو بودند؛ اول این که با تاخیر بسیار زیاد می توانستند وارد ایران شوند و دوم این که زمان بسیاری کمی و تا ساعت 14 امکان تردد داشتد اما بر اساس توافق صورت گرفته تردد مسافران از مرز تمرچین 24 ساعته می شود.


آکره ایی گفت: اکنون زمینه برای سفر بسیار بهتر شده و در طول شبانه روز به شهروندان ویزا داده می شود. افرادی هم که به صورت هوایی مسافرت می کنند نیازی به ویزا ندارند.


وی ادامه داد: اکنون و در این شرایط آمار سفر شهروندان کردستان عراق به ایران رو به افزایش است و روزانه حدود 2 هزار نفر به شهرهای تهران، ارومیه، مهاباد و دیگر شهرهای ایران در حال رفت و آمد هستند./KDP

امتیاز مطلب: 100%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه