بلامانع بودن وارد کردن ارز اسکناس ناشی از صادرات

پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ 411 0
بلامانع بودن وارد کردن ارز اسکناس ناشی از صادرات بنا به گفته رئیس‌کل بانک مرکزی، وارد کردن ارز اسکناس ناشی از صادرات بلامانع خواهد بود. وی همچنین درباره تخصیص ارز به کالاهای اساسی و مواد اولیه کارخانجات و ماشین آلات بنگاه‌های تولیدی توضیح داد.

به گزارش تجارت بان، علی صالح آبادی عصر امروز  با حضور در نشست شورای گفتگوی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز، ضمن تاکید بر صنعتی بودن این استان و حضور جدی بخش خصوصی در پیشبرد آن اظهار کرد: شبکه بانکی موضوع سرمایه در گردش بنگاه‌های اقتصادی، صنعتی و تجاری را با حساسیت ویژه دنبال کند.

 

رئیس‌کل بانک مرکزی با اشاره به ظرفیت‌های صنعتی استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: شبکه بانکی باید موضوع گشایش‌‌ اعتباری داخلی برای بنگاه‌های تولیدی بخش خصوصی را بطور ویژه دنبال کنند و بانک مرکزی بانک‌های را که در این زمینه اهتمام ویژه داشته باشند حتما تشویق و حمایت می‌کند.

 

صالح‌آبادی همچنین با اشاره به اجرای طرح تامین مالی زنجیره تولید و هدفمند شدن اعطای تسهیلات بانکی به بخش مولد تولید گفت: بانک‌ها به ویژه بانک‌های خصوصی باید در این عرصه، نقش اصلی خود را برای حمایت از بخش خصوصی تولید ایفا کنند.

 

رئیس‌کل بانک مرکزی در ادامه با اشاره به موضوع اعتبارسنجی در اعطای تسهیلات تاکید کرد: اولویت اول در بانک‌ها، اعتبار مشتریان است و باید مبنای اعطای تسهیلات بانکی به مشتریان خوش حساب باشد.

 

صالح‌آبادی همچنین وارد کردن ارز اسکناس ناشی از صادرات را بلامانع دانست و گفت: تخصیص ارز به کالاهای اساسی و مواد اولیه کارخانجات و ماشین آلات بنگاه‌های تولیدی جزو اولویت های دولت است.

 

وی، مسدودی وجوه برای تسهیلات (قبل و بعد از اعطای تسهیلات) را غیرمجاز دانست و گفت: بانک‌ها نیز در حال اصلاح رویه خود هستند و بخشنامه بانک مرکزی در این باره را در دستور کار باید قرار دهند.

 

در این جلسه استاندار، نمایندگان بخش خصوصی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز دغدغه‌ها، پیشنهادها و برنامه های خود را برای توسعه و رونق تولید در استان آذربایجان شرقی اظهار کردند./فارس

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه