آبشار شگفت انگیز تابین در اطراف شهر دوکان + فیم

شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ 1028 0
آبشار شگفت انگیز تابین در اطراف شهر دوکان + فیم یک مکان تفریحی کمتر شناخته شده اقلیم کردستان، اخیرا در میان گردشگران محبوبیت بسیاری پیدا کرده است.

به گزارش تجارت بان، تنگە تابین که در روستای کانی شوک در بخش پیره‌مگرون از توابع شهر دوکان اقلیم کردستان قرار گرفته، یک آبشار شگفت انگیز را در خود جای داده که نسبت به دیگر مکانهای تفریحی اقلیم کردستان کمتر شناخته شده است.

 

این تنگه اما اخیرا در بین گردشگران محبوبیت بسیاری پیدا کرده است.

 

آرین یاسین، یکی از گردشگران، به گزارشگر کردستان٢٤ گفت: "وقتی به این شگفتی طبیعت نگاه می‌کنم، احساس متفاوتی دارم، اینجا به هیچ منطقه دیگر کردستان شبیه نیست".

 

تنگه تابین در ٨٠ کیلومتری سلیمانیه و ٢٠٠ کیلومتری اربیل واقع شده است. گردشگران ماشین‌های خود را در نزدیکی روستای کانی شوک پارک می‌کنند و برای رسیدن به آبشار از کوه بالا می‌روند.

 

تلار کارزان، یکی دیگر از گردشگران، می‌گوید:" این تنگه ویژگی‌های زیادی دارد، شما می‌توانید در اینجا چادر بزنید، می‌توانید شنا کنید، می‌توانید کوهنوردی کنید، آشپزی کنید و از طبیعت سبز و آب شیرین و هوای پاک لذت ببرید".

 

وجود کوه‌ها و ارتفاعات در اطراف روستای کانی شوک، نظر کوهنوردان را نیز به خود جلب کرده و به همین دلیل این منطقه بسیاری اوقات مقصد کوهنوردان نیز هست.

 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه