صدور مجوز تسهیل واردات و تامین کالاهای اساسی

سه شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ 451 0
صدور مجوز تسهیل واردات و تامین کالاهای اساسی ستاد هماهنگی اقتصادی دولت برای تحقق اهداف دولت در تامین کالا‌های اساسی و فراوانی و ذخیره‌سازی آنها، مجوز‌های لازم برای تسهیل واردات و تامین کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور را صادر کرد.

 

به گزارش تجارت بان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در جلسه امروز (سه شنبه) ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به ریاست دکتر سید ابراهیم رئیسی، بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های بالای موجود در منطقه، به ویژه کشور‌های همسایه برای توسعه تجارت و افزایش صادرات غیرنفتی تاکید شد.


ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به گمرکات کشور مجوز داد تا در چارچوب برنامه تسهیل در امر واردات و تامین کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور اجازه ورود کالا‌های وارداتی را با کمترین تعهد و اسناد مورد نیاز و البته با رعایت کامل اصول بهداشتی و سلامت، صادر کند.


ستاد هماهنگی اقتصادی همچنین برای تحقق اهداف دولت در تامین کالا‌های اساسی و فراوانی و ذخیره‌سازی آنها، مجوز واردات گندم توسط بخش غیردولتی صادر و مقرر شد وزارت جهادکشاورزی هر چه سریع‌تر قرارداد‌های لازم را در این زمینه آماده و اجرایی کند.
پس از گزارش وزیر صنعت، معدن و تجارت و بررسی موفقیت‌های سفر دیروز رئیس جمهور به کشور عمان، پیشنهاد‌های راهبردی در زمینه توسعه صادرات غیرنفتی جمهوری اسلامی ایران به کشور‌های منطقه مطرح و مقرر شد با همکاری همه دستگاه‌ها موانع موجود برطرف و زیرساخت‌های لازم برای تسهیل در امر تجارت خارجی فراهم شود.


دکتر رئیسی در این زمینه، فعال شدن دیپلماسی اقتصادی و استفاده از ظرفیت بالای کریدور شمال-جنوب را ضرورتی فوری دانست و بر لزوم جهش روند توسعه تجارت با کشور‌های منطقه از جمله حوزه اوراسیا و آفریقا تاکید کرد.

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه