توسعه زیرساخت های مرزی تمرچین

سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ 428 0
توسعه زیرساخت های مرزی تمرچین رئیس کل گمرک کشور از توسعه زیرساخت های مرزی و نصب دستگاه ایکس ری در مرز تمرچین پیرانشهر خبرداد.

به گزارش تجارت بان، رئیس کل گمرک کشور در بازدید از بخش های مختلف مرز تمرچین در جلسه ای که با حضور فرماندار و نماینده ی مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی و جمعی از تجار و فعالین اقتصادی در سالن جلسات پایانه تمرچین برگزار شد اظهار داشت مرز تمرچین زیرساختهای مناسبی برای توسعه تجارت دارد و لازمه ی افزایش سطح واردات و صادرات کالا توسعه ی این زیرساخت ها و امکانات مرزی است.

 

مقدسی توسعه ی تجارت بخصوص در بخش واردات کالا را از این گمرک در رونق واحدهای تولیدی را با ورود کالاهایی که نقش واسطه ای و سرمایه ای دارند و ارزش افزوده زیادی به دنبال دارند مهم ارزیابی کرد و گفت: تقویت بخش مسافری این پایانه از ضروریات است که لازمه ی تسریع در ورود و خروج مسافر و واردات و صادرات کالا استقرار دستگاه ایکس ری مسافری و کالا است.

 

 رئیس کل گمرک کشور بهره گیری از توان متخصصان داخلی و شرکتهای دانش بنیان را در تولید دستگاه ایکس ری را نقطه ی عطفی در تولید داخلی در این خصوص عنوان کرد و گفت؛ در حال حاضر جایگاه این دستگاه در گمرک تمرچین مشخص شده است و به زودی این دستگاه در این مرز استقرار خواهد یافت که تسریع در واردات و صادرات کالا را به دنبال خواهد داشت.

 

 مقدسی اظهار امیدواری کرد دستگاه ایکس ری کامیونی برای این گمرک ظرف مدت ده ماه آینده آماده شود که بهره وری مناسبی برای این گمرک به دنبال خواهد داشت و دیگر شاهد ایستایی کامیونها در این گمرک نخواهیم بود و این موضوع  تسریع در ورود و خروج کامیونها را به دنبال خواهد داشت.

 

رئیس کل گمرک کشور با هیئت همراه در پایان این سفر کاری  با همراهی نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهرستان بازدیدی نیز از شرکتهای مستقر در مرز انجام دادند و طی این بازدید بر توسعه ی زیرساخت ها و ارتقای امکانات این شرکتها در ارائه ی خدمات طبق قراردادهای منعقده تاکید کرد./خبرگزاری صدا و سیما

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه