قابل توجه صادرکنندگان محصولات کشاورزی

اقلیم کردستان، واردات چند محصول کشاورزی را ممنوع کرد

سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ 553 1
اقلیم کردستان، واردات چند محصول کشاورزی را ممنوع کرد با هدف حمایت از محصولات داخلی، کردستان عراق واردات چند محصول کشاورزی را ممنوع و یا با وضع عوارض محدود کرد.



به گزارش تجارت بان، «حسین محمد کریم» سخنگوی وزارت کشاورزی کردستان عراق در این باره اظهار کرد: فهرست محصولاتی که برای آنها عوارض وضع و یا وارداتشان ممنوع شده، تهیه شده و در حال اجرایی شدن است.


به گفته وی هر محصول کشاورزی که در کردستان عراق رسیده و آماده عرضه باشد، واردات آن ممنوع و یا مشمول عوارض می شود.


محمد کریم با اظهار این که فهرست مزبور به وزارت دارایی و گمرکات مرزی ارسال شده است، گفت: این اقدام به منظور حمایت از محصولات داخلی بوده و از ماه آوریل (فروردین) آغاز شده شده است. 


وی درباره محصولاتی که واردات آنها محدود شده است، گفت: در حال حاضر محصولاتی مانند خیار، گوجه فرنگی، هندوانه و سیب زمینی در کردستان عراق رسیده و برای آنها عوارض وضع شده و یا واردات این محصولات ممنوع شده است.

 

به گفته این مقام مسئول، به مرور محصولات دیگر نیز به این فهرست اضافه می شود و این محدودیت و ممنوعیت تا ماه هایی اکتبر و نوامبر (مهر و آبان) ادامه دارد./kdp
 

امتیاز مطلب: 100%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
مرتضی سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
اگر واقعا سعی در تقویت خودکفایی هستید بنظرم شروع خوبیست ولی کافی نیست در قدم بعدی تامین کودهای ریزمغزی وکنترل مصرف آبیاری محصولات ودرنهایت کمک های تخصصی یعنی پیوند کشاورزان با مهندسین کشاورزی قطعا آرام اتفاق میافتد ‌ولی راه نجات همینست ارسال پاسخ