بررسی زمینه‌های افزایش تبادلات تجاری عراق و قم

چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ 399 0
بررسی زمینه‌های افزایش تبادلات تجاری عراق و قم  با حضور شماری از تجار عراقی زمینه‌های همکاری و افزایش تبادلات تجاری، سرمایه‌گذاری مشترک و تسهیل در امر صادرات و واردات بین عراق و استان قم بررسی شد

به گزارش تجارت بان، در پایان سفر و بازدید تعدادی از هیات تجاری کشور عراق از توانمندی و ظرفیت های اقتصادی قم، افزود: طی این سفر هیات تجاری کشور عراق از نمایشگاه ویترینی قم که نمادی از توانمندی های صنعتی و تولیدی این استان است در شهرک صنعتی شکوهیه بازدید کردند.

 

وی بازدید از واحدهای تولیدی و کارخانجات شهرک صنعتی شکوهیه را برنامه دیگر این هیات تجاری در قم دانست و گفت: هم اکنون افزون بر یکهزار واحد صنعتی و تولیدی در شهرک صنعتی شکوهیه مشغول فعالیت هستند.

 

خاکی، بازدید از نمایشگاه بین المللی و نمایشگاه لوازم خانگی را از برنامه های دیگر تجار عراقی در استان قم نام برد و خاطرنشان کرد: در پایان این سفر طی یک نشست دو جانبه ضمن معرفی محصولات تولیدی قم، نسبت به بررسی زمینه های صادرات و سرمایه گذاری های مشترک تبادل نظر انجام گرفت.

 

وی با اشاره به برخی نگرانی های مطرح شده از سوی هیات تجاری عراق در خصوص واردات کالا از قم، یادآور شد: برای تسهیل در این زمینه و اطمینان خاطر تجار عراقی، اتاق بازرگانی قم حاضر است در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ استعلامات طرف مقابل را داده و مانع از بروز مشکل شود.

 

در قالب این سفر تجاری، فعالان اقتصادی از استان های دیوانیه، بغداد و بصره کشور عراق حضور داشتند./ایرنا 

امتیاز مطلب: 0%
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه